کد خبر: ۲۳۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
به گفته رئیس ستاد مشترک کره جنوبی، این موشک به سمت دریا در سواحل شرقی کره شمالی پرتاب شده است.

گارد ساحلی ژاپن و ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کردند کره شمالی امروز(۲۶ آذرماه) یک موشک بالستیک شلیک کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از استریتس تایمز، به گفته رئیس ستاد مشترک کره جنوبی، این موشک به سمت دریا در سواحل شرقی کره شمالی پرتاب شده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۲۰ دقیقه پس از گزارش اولیه پرتاب این موشک، گارد ساحلی ژاپن گفت که این موشک سقوط کرده است.

این گزارش می افزاید، این موشک خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

خبرگزاری کیودو نیز در گزارشی به نقل از منابع دولتی ژاپن که اشاره ای به نامش نشده می نویسد این یک موشک کوتاه برد بوده است.

در این گزارش اشاره ای به جزئیات بیشتری نشده است.

پایگاه خبری کی‌بی‌اس روز گذشته (۲۵ آذرماه) در گزارشی نوشته بود کیم تائه هیو معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی از احتمال پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی در ماه جاری خبر داد.

این مقام امنیتی کره جنوبی همچنین اعلام کرد: سئول، واشنگتن و توکیو در طول یک سال سیستمی را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات هشدار در مورد زمان پرتاب موشک‌های کره شمالی به صورت بلافاصله و لحظه‌ای راه‌اندازی خواهند کرد.

کیم که برای شرکت در دومین نشست گروه مشورتی هسته‌ای (NCG) به آمریکا سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی دالاس در نزدیکی واشنگتن به خبرنگاران، گفت: موشک‌های بالستیک قاره‌پیما از

موضوعاتی است که هم سئول و هم واشنگتن در مورد آن حساسیت زیادی دارند و موضوع اصلی جلسه آتی گروه مشورتی هسته‌ای هم همین مساله است.

این مقام امنیتی کره جنوبی افزود: سامانه‌ای که قرار است سئول، واشنگتن و توکیو داده‌های هشدار دهنده پرتاب موشک‌های کره شمالی را به صورت بلافاصله و هم‌زمان به اشتراک بگذارند در حال طی کردن مراحل نهایی تکمیل خود است و از این سامانه در سال جدید رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کره‌جنوبی برای تقویت سامانه دفاعی خود در مقابل آنچه تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی می‌نامد، ۸۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸ سرمایه گذاری می‌کند.

وزارت دفاع کره‌جنوبی پیشتر از یک طرح پنج ساله برای ارتقای سامانه دفاعی رونمایی کرد که به ویژه بر روی راهبرد دفاعی سه محوره «زنجیره کشتار»، «دفاع موشکی و هوایی» (KAMD) و «تنبیه و تلافی گسترده» (KMPR) این کشور تمرکز دارد.

ارتش کره جنوبی بر اساس سیستم زنجیره کشتار قصد دارد به طور پیشدستانه منبع حمله احتمالی را مورد هدف قرار دهد درحالی که طبق محور دفاع موشکی و هوایی کنونی موشک‌های شلیک شده رهگیری می‌شوند، این راهبرد به دنبال خنثی کردن کنترل و فرماندهی دشمن است.

برچسب ها: کره شمالی ، موشک ، بالستیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار