کد خبر: ۲۳۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
بازار سرمایه امروز با رشد بیش از ۳۵ هزار واحد بر قله تاریخی دو میلیون و ۲۰۷ هزار واحد ایستاد.

بورس رکورد شکست

بورس اوراق بهادار تهران به روند صعودی که از حدود یک ماه و نیم گذشته آغاز کرده بود ادامه داد و امروز با افزایش ۳۵ هزار و ۸۳۱  واحد به رقم دو میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۵۵ واحد رسید. این بالاترین سقف قرار گرفتن شاخص کل تاکنون بوده است. ارزش معاملات نیز نسبت به روزهای گذشته بیش از چهار برابر شد.

شاخص هم‌وزن نیز روز دوشنبه با رشد ۸۴۵۹ واحد به عدد ۷۶۴ هزار و ۶۲۰ واحد رسید. امروز بیش از ۵۲۸ هزار معامله به ارزش ۲۱ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان در بورس انجام شد؛ در حالی که این عدد طی روزهای گذشته در محدوده ۵ هزار میلیارد تومان قرار  داشت.

فولاد، فملی، فارس و تاپیکو به ترتیب بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند. پترول، شستا، فولاد و وبملت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

امروز فرابورس هم ۲۴۶ واحد رشد کرد و به رقم ۲۶ هزار و ۶۴۰ واحد رسید. تعداد معاملات فرابورس نیز بیش از ۲۷۲ هزار فقره معامله به ارزش ۲۵۱ هزار میلیارد تومان انجام شد که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

وسپهر، آریا، زاگرس و انتخاب به ترتیب بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند که به‌ جز انتخاب، بقیه سبز بودند. هم‌چنین وسپهر، فصبا، گدنا و نطرین از نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس محسوب شدند.

با رسیدن به رقم دو میلیون و ۲۰۷ هزار واحد شاخص کل و شکستن سطح مقاومت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد این امیدواری در بین سهامداران ایجاد شده که بورس به روند صعودی خود ادامه دهد؛ مشروط به آن‌که به دلیل قرار گرفتن در محدوده مقاومتی در روزهای آینده سهام شرکت‌ها با فشار فروش مواجه نشوند. تا قبل از امروز بالاترین سقفی که بازار سرمایه قرار گرفته بود دو میلیون و ۱۷۶ هزار واحد بود که چهاردهم همین ماه ثبت شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار