کد خبر: ۲۳۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
رئیس‌جمهور در آیین افتتاح متمرکز پروژه های آبرسانی، برق رسانی و فاضلاب استان گلستان گفت: تاکید من به همه همکاران و همه کسانی که سخن من را می‌شنوند این است که دولت نسبت به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام مصمم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور روز پنجشنبه در آیین افتتاح متمرکز پروژه های آبرسانی، برق رسانی و فاضلاب استان گلستان گفت: پیش از هر چیز، نهضت به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام برای ما بسیار مهم است و کارهایی وجود دارد که می‌توان زودتر آنها را به پایان رساند.

وی بیان کرد: ۲۹ طرحی که امروز در گلستان بهره‌برداری می‌شود اعم از برق‌رسانی، آبرسانی و فاضلاب بسیار مهم است.

رییسی افزود: میزان مبلغی که در این مورد هزینه شد ۵۹ هزار میلیارد ریال است. باید قدردانی کنم که در این ۲ سال کارگران، پیمانکاران، مشاوران و مهندسان و همه دست اندرکاران، کار جهادی انجام دادند و طرحی که می‌توانست سال‌ها طول بکشد را در زمانی کوتاه تمام کردند.

رییس جمهور گفت: طرح فاضلاب گنبد مربوط به ۳۰ سال پیش است. یعنی ۳۰ سال پیش آغاز شد و می‌توانست در زمان کوتاه‌تری اجرا شود، اما اجرا نشد.

وی ادامه داد: طرح زهکشی بسیار مهم است و باید ادامه یابد تا تنش‌های آبی گلستان با تکمیل این طرح حل شود.

رییسی ادامه داد: ۲ سد مهمی که وزیر نیرو اشاره کرد و من در مصلی گرگان درباره آن‌ها صحبت کردم باید تمام شود.

رییس جمهور گفت: حل مشکل آب کلاله طبق زمان‌بندی قرار بود دیرتر تکمیل شود اما برنامه‌ریزی شد تا زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: تاکید من به همه همکاران و همه کسانی که سخن من را می‌شنوند این است که دولت نسبت به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام مصمم است. دولت برنامه خودش را همین قرار داده است. مگر می‌شود کاری که ۳۰ سال پیش آغاز شد و به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده را رها کنیم؟

رییسی اظهار کرد: کارهایی که ضروری است را آغاز می‌کنیم، اما طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت‌ ما قرار دارند. همه کسانی که دست‌اندرکار این قبیل طرح‌ها هستند اعم از وزیران و کارکنان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های استانی و پیمانکاران پای کار باشند تا طرح‌ها به پایان برسند و مردم رفاه را لمس کنند.

وی افزود: این کار در استانی مانند گلستان که هم صنعتی و هم کشاورزی است بسیار مهم است. در کشاورزی برق و زهکشی بسیار مهم است. توسعه زیرساخت‌های برق باید گسترش یابد تا خاموشی نداشته باشیم.

رییس جمهور ادامه داد: امسال سال رشد تولید است و ایجاد اشتغال محور رشد تولید است. تولید در کشور ما محور است. تمام برنامه‌ریزی‌ها را داشته باشید تا انرژی مورد نیاز  بخش تولید دچار نوسان نشود. برق مناطق تولیدی برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: همان‌طور که مدیریت تولید داریم باید مدیریت مصرف نیز داشته باشیم. اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم نمی‌توانیم نیازهای بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی را تامین کنیم.

رییسی در ادامه از مشارکت مردم با وزارت خانه‌های نیرو، نفت و دولت برای این‌که مدیریت انرژی محقق شود قدردانی کرد و گفت که مدیریت انرژی اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه از همکاری مردم بهره‌مند هستیم.

وی ادامه داد: در مسیر با مردم باید سلام و علیک می‌کردم. اما فرصت نبود. از همین سخن‌گاه به همه مردم گلستان سلام و عرض ادب می‌کنم و امیدوارم فرصتی باشد تا بتوانیم بیشتر در خدمت مردم این استان باشیم.

رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار