کد خبر: ۲۳۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
دوشنبه _ چهارم دی‌ماه ۱۴۰۲ _ در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به دمشق سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه به شهادت رسید.

واکنش‌ها به شهادت «سیدرضی»: انتقام می‌گیریم

دوشنبه _ چهارم دی‌ماه ۱۴۰۲ _ در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به دمشق سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه به شهادت رسید.

روز دوشنبه تا  ساعت ۲ بعدازظهر سردار سید رضی موسوی در سفارت ایران در سوریه بود. کار که تمام می‌شود به سمت منزل می‌رود و از آن‌جا که همسر در مدرسه مشغول کار بود، تا ساعت ۱۶ در محل اقامت خود تنها ماند و حدود همان ساعت در حمله موشکی رژیم صهیونیستی هدف سه موشک قرار گرفت.

او مستشار نظامی رسمی ایران در سوریه بود و اقدام صهیونیست‌ها در شهادت رساندن ایشان برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی است؛ بنابراین حق مقابله برای کشور قربانی (ایران) محفوظ است و به صورت طبیعی پاسخ این جنایت در شرایط و زمان مناسب داده خواهد شد.

این روایتی است از حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه که گفته است: این اقدام ناجوانمردانه صهیونیست‌ها واکنشی نسبت به شرایطی که رژیم صهیونیستی در آن گرفتار شده و در همین چارچوب آنها دیوانه‌وار اقداماتی انجام می‌دهند که بتوانند برخی از شکست‌های خود را جبران کنند، گفت: این رژیم در مسائل داخلی خود با مشکلاتی روبه‌رو شده و همچنین در جریان ۸۰ روز جنایت در غزه نیز نتوانسته به اهداف خود برسید.

شهید سید رضی موسوی سال‌های طولانی‌ و عرصه‌های راهبردی، در دفاع از آرمان‌های اسلام، انقلاب و حریم اهل‌بیت‌(علیهم‌السلام) مجاهدتی سلحشورانه و خستگی‌ناپذیر داشت. ایشان پس از اقدامات تروریستی و نقض مکرر امنیت در منطقه از سوی آمریکا و متحدانش، در مقام مستشاری برای کمک به مردم و دولت سوریه به این کشور عزیمت کرده بود و در طول ماموریت خویش تلاش‌های موثری در جهت مقابله با نقشه‌های شیطانی و تفرقه‌افکنانه علیه امت اسلامی داشت.

در همان ساعات اولیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای که در آن این خبر را اعلام کرد نوشت: بی تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران،هم  این اقدام تروریستی  به شدت محکوم و در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را برای اتخاذ تدابیر لازم و پاسخ به این اقدام در زمان و مکان مناسب محفوظ می‌داند.

شماری از دانشجویان و مردم تهران دوشنبه شب با تجمع مقابل ساختمان شورای عالی امنیت ملی، خواستار گرفتن انتقام خون شهید سردار «سیدرضی موسوی» از رژیم صهیونیستی شدند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم ضمن تسلیت شهادت شهید سیدرضی موسوی در سوریه تاکید کرد که بی‌تردید رژیم‌ سفاک صهیونیستی تاوان سنگین این جنایت را پرداخت خواهد کرد.

هم‌چنین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیام تسلیت شهادت سردار سید رضی موسوی در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به دمشق تصریح کرد: این اقدام خباثت‌بار نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای رییس قوه قضاییه هم طی پیام تسلیتی به مناسبت شهادت مستشار ایران در سوریه او را این گونه توصیف کرد: سردار موسوی که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود در جبهه نبرد با تکفیری‌های مورد حمایت آمریکا و اسرائیل، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هم شهید سیدرضی موسوی را اینگ.نه توصیف کرد:  شهید سید رضی موسوی از سرداران شجاع و متعهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از جمله همرزمان شفیق شهید حاج قاسم سلیمانی بود که سوابق درخشانی در سال‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم و حفظ کیان جمهوری اسلامی داشت.

واکنش سخنگوی دولت به شهادت مستشار ایرانی در سوریه یک جمله بود: تاوان سختی خواهید داد.

هم‌چنین حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران هشدار داد: تل‌آویو منتظر شمارش معکوس سخت باشد.

حسن کاظمی‌قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان هم با اشاره به شهادت مستشار کشورمان در سوریه گفت: اطمینان دارم روحیه مقاومت را با این شهادت ها افزایش می دهند و تاکید می کنم این اقدامات رژیم صهیونیستی باعث نخواهد شد معادله غزه به نفع رژیم اشغالگر قدس تغییر کند.

جنبش النجباء این شهادت را مسیری برای پایان اشغالگری و رسیدن به آزادی نهایی توصیف کرد و انتقام گرفتن مقاومت را قطعی دانست و حزب‌الله لبنان  آن را «جنایتی آشکار و بی‌شرمانه» توصیف کرد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی شب گذشته از آماده‌باش ارتش «اسرائیل» برای پاسخ احتمالی سپاه پاسداران به ترور شهید «سید رضی موسوی» خبر دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به ترور سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی، از مستشاران نظامی با سابقه سپاه در سوریه در توئیت‌هایی جداگانه، تاکید کردند که مسئولیت ترور شهید موسوی مستقیما به عهده دولت بایدن است.

سید حسن خمینی نیز در پیام تسلیت خود برای شهید سید رضی موسوی نوشت: امروز هم این وظیفه همه ما و همه مردم مسلمان است که در مقابل این رژیم غاصب صهیونیستی بایستند و انتقام شهیدان غزه و لبنان و ایران اسلامی را از سردمداران جنایتکار آن بگیرند.


هم‌چنین سردار طلایی نیک سخنگوی وزارت دفاع امروز در بخشی از نشست خبری خود با با نمایندگان رسانه‌ها با اشاره به شهادت مستشار ایرانی سردار سیدرضی موسوی، اظهار کرد: این اقدام نشان‌دهنده خصلت تروریستی و نقض آشکار حاکمیت کشور سوریه و همچنین ایجاد ناامنی و تلاش برای جنگ‌افروزی‌های این رژیم اشغالگر است و به طور حتم این جنایت مستحق مجازات است.

سخنگوی وزارت دفاع گفت: آنان باید در انتظار تاوان عملیات اخیر خودشان باشند و انتظار پرداخت تاوان این عملیات، این رژیم و عناصر آن را زجرکش خواهد کرد. پاسخ این عملیات در زمان و مکانی اجرا خواهد شد که اهداف رژیم صهیونیستی از اینگونه عملیات‌ را محقق نکند.

 

برچسب ها: شهادت سیدرضی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار