کد خبر: ۲۳۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
یک فعال بازار طلا و جواهر، گفت: علت اصلی افزایش قیمت‌ طلا و سکه در بازار داخلی ناشی از افزایش ۱۲ دلاری قیمت جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد کشتی آرای در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه طی روز جاری به تسنیم، گفت: بعد از بازگشایی بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با افزایش 12 دلاری همراه و به 2074 دلار رسید. همچنین طی روزهای اخیر قیمت ارز در بازار داخلی هم افزایش یافت و به همین سبب قیمت طلا و سکه با افزایش مواجه شد.

وی افزود: مهمترین عامل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، افزایش قیمت طلای جهانی بوده و سکه طرح قدیم و جدید با 300 و 230 هزار تومان افزایش به 26.4 و 30 میلیون تومان، نیم و ربع سکه نیز با 300 و 200 به 16.1 و 10.8 میلیون تومان افزایش یافتند و سکه گرمی بدون تغییر 5.9 میلیون تومان فروخته می شود. هر مثقال طلا با 60 هزار تومان افزایش نسبت به دیروز 10.9 میلیون تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 13 هزار تومان افزایش به 2.5 میلیون تومان رسید.

کشتی آرای ادامه داد: حباب سکه بدون تغییر 5.1 میلیون تومان بوده و عدم تغییر حباب سکه نشان میدهد عرضه و تقاضا در بازار تعادل دارد. ضمن اینکه الان خرید و فروش طلا بعد از حواشی هفته گذشته طلافروشان به حالت عادی بازگشته و تمام واحدها در سراسر ایران نیز باز هستند. مشکل طلافروشان مالیاتی نبوده و بیشتر بحث سامانه ها مطرح بود که همزمانی دو موضوع صدور صورت حساب الکترونیکی و ثبت سرمایه موجب نارضایتی شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار