کد خبر: ۲۳۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
بعد از وقوع دو حادثه تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان که عصر چهارشنبه (۱۳ دی) و در زمان برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهید سردار قاسم سلیمانی رخ داد، برخی آمار حکایت از شهادت حدودا ۷۰ تن و ۱۷۰ مجروح در این عملیات تروریستی خبر می‌دهند. آخرین وضعیت شهدای این حادثه تروریستی را از محوطه بیمارستان باهنر کرمان مشاهده می‌کنید.

تصاویر و خبرهای جدید از شهدای حادثه تروریستی کرمان + فیلم

بعد از ظهر امروز (چهارشنبه – ۱۳ دی) حوالی ساعت ۱۵ و در جریان مراسم سالگرد شهید سلیمانی، دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان روی داد که براساس اعلام منابع رسمی تاکنون به زخمی شدن ۱۷۱ نفر و شهادت ۷۳ نفر منجر شده است.

به گزارش ایسنا، این انفجارها که در محدوده چهارراه جبلیه کرمان روی داده به گفته معاون سیاسی استاندار کرمان یک حمله تروریستی بوده است.

به گزارش ایسنا، گزارشات رسمی، شنیده شدن دو صدای انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان را تایید کرده است.

یکی از حاضران در محدوده گلزای شهدای کرمان در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح حادثه انفجار گفت: انفجار اول در ابتدای مسیر موکب‌های منتهی به گلزار شهدا(مقابل مسجد فروزی) رخ داد و انفجار دوم در محل دیگر ورودی به سمت محدوده مسجد صاحب الزمان (تخت دریا قلی‌بیگ) رخ داده که در هر دو انفجار جمعیت زیادی حضور داشتند.

به گفته وی، جمعیت زیادی در محل انفجار اول حضور داشتند و برآوردها از کشته شدن بیش از ۶۰ نفر خبر می‌دهد.

افزایش تعداد شهدا به ۷۳ نفر و مصدومان به ۱۷۱ نفر

به گزارش ایسنا، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد تعداد شهدای حادثه تروریستی در کرمان تاکنون به ۷۳ تن و زخمی‌ها به ۱۷۱ نفر رسیده است، که حال برخی از مصدومان وخیم است و احتمال افزایش آمار شهدا وجود دارد.

وی ادامه داد: تمام مراکز درمانی کرمان در حالت آماده‌باش بوده و دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران نیز آماده ارائه خدمات هستند و بالگرد اورژانس کشور در حالت آماده باش است.

به گفته وی، در حال حاضر ۲۲ آمبولانس در محل حادثه حضور دارند و در حال انتقال مصدومان حادثه به مراکز درمانی هستند. هم‌چنین مراکز درمانی و کدهای پشتیبان دانشگاه‌های علوم پزشکی معین نیز در حالت آماده باش هستند.

رئیس اورژانس کرمان پیش از این در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش تعداد شهدا و مجروحین، آمار شهدا را تا پیش از این ۴۵ نفر و مجروحین را ۱۲۵ نفر اعلام کرده بود.

روابط عمومی سازمان اورژانس قبل از این گفته بود: در حادثه‌های انفجارهای امروز در کرمان تاکنون،  ۷۱ مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.

گفتنی است در آمار قبلی تعداد شهدا به ۲۰ نفر و مصدومان به ۴۰ نفر رسیده بود.

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی حادثه تروریستی در کرمان

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پیامی حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

متن پیام رییس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

«تروریست‌های کوردل که اذنابِ مستکبران هستند، پس از شکست و هزیمت در ناامن‌سازی کشور در توطئه‌های مختلف، تمام همت خود را معطوف به انتقام گرفتن از مردمان متدیّن ایران اسلامی کرده‌اند.

این سیاه‌دلان قسی‌القلب و اربابان آدم‌کش آنها که از حاج قاسم و شهیدان و مجاهدان محور مقاومت کینه و حقد عمیق دارند و حتی از برگزاری مراسم سالگرد شهادت او هم واهمه دارند باید بدانند ملت ما هیچ‌گاه بواسطه این دست تحرکات مذبوحانه از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به مسیر و راه نورانی شهدا و حاج قاسم عزیز، دست نخواهد کشید.

بدون تردید، آمران و عاملان این جنایت اندوهبار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد. بر همین اساس دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت، به تعقیب تمامی سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.

مسئولان قضایی مربوطه چه در استان کرمان و چه در سایر مناطق که ردی از تروریست‌های دخیل در این ماجرا وجود دارد نیز موظفند نهایت مساعی خود را برای دستگیری این جانیان به کار بندند.

قدرمتقن دستگاه قضایی به موجب وظیفه ذاتی و قانونی خود، برخوردی عبرت‌آموز با تمامی عاملان و دست‌اندرکاران این جنایت شقاوت‌آمیز خواهد داشت.»

دستور دادستان کل برای رسیدگی فوری و شناسایی عاملین جنایت انفجار در گلزار شهدای کرمان

به گزارش ایسنا، در پی عملیات تروریستی صورت گرفته امروز در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن کسب اطلاع از جزییات حادثه دستور رسیدگی فوری و شناسایی عاملین این جنایت را صادر کرد.

در این گفت‌وگو حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی با تسلیت شهادت جمعی از زائران گلزار شهدای کرمان و آرزوی سلامتی برای مجروحان حادثه، به مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دستور داد با کمک تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در کمترین زمان ضمن شناسایی مسببین و حامیان این جنایت غم‌انگیز با آنها برخورد قاطع و عبرت آموز صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی این اقدام تروریستی را نشانه ضعف و ناتوانی و شکست‌های پی در پی دشمنان کوردل ایران اسلامی دانست و گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسراییل به حدی از سقوط و انزوا رسیده است که حتی از زائران شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز هراس دارد.

وی افزود: دشمنان ایران عزیزمان بدانند که ملت شهیدپرور ایران همچنان حامی اصلی جریان مقاومت در منطقه بوده و انتقام سختی را از عاملان و حامیان این اقدام تروریستی بزدلانه خواهد گرفت.

جمعیت از محوطه گلزار شهدا تخلیه شد

به گزارش ایسنا، در پی شنیده شدن صدای دو انفجار در مسیرهای منتهی به گلزار شهدای کرمان جمعیت از محوطه گلزار و محدوده قبور شهدا تخلیه شده است و با همکاری نیروهای امنیتی کلیه زائران محل گلزار شهدا را ترک کرده‌اند و تا اطلاع ثانوی گلزار شهدای کرمان بسته است.

هم‌چنین یکی از حاضران در این مراسم از شنیده شدن صدای انفجار سوم و تیراندازی در محدوده مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان به ایسنا خبر داد.

تاکید وزیر بهداشت بر پیگیری وضعیت مصدومان حادثه در گلزار شهدای کرمان

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیگیری و رسیدگی به مصدومان حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت هم‌چنین دستور آماده باش تمامی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کرمان را صادر کرده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در دقایق اولیه، ضمن تایید این حادثه اعلام کرده بود، در همان ابتدا ۱۵ مصدوم از محل حادثه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

موضوع در حال بررسی است

رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان اعلام کرد: امروز در مراسم سالگرد شهید سلیمانی صدای مهیبی شنیده شد و در حال بررسی موضوع هستیم.

وی با تاکید بر این نکته که این حادثه علی‌رغم همه مسایل امنیتی و ایمنی رخ داده است، گفت: با تیم‌های امداد و نجات واکنش سریع در حال تخلیه مصدومان از منطقه هستیم.

فلاح تاکید کرد: موج جمعیت بسیار بالاست و مسیرها به سمت گلزار شهدا مسدود است.

انفجارهای کرمان در فاصله ۱۰ دقیقه رخ داد

سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز اعلام کرد: دو انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مزار شهدای گمنام رخ داده است.

وی گفت: هنوز معلوم نیست این انفجارها بر اثر ترکیدن کپسول گاز یا انتحاری بوده است.

شعرباف تاکید کرد: تا ۱۵ دقیقه دیگر خبر دقیق اطلاع رسانی می‌شود.

چگونگی وقوع انفجار در گلزار شهدای کرمان به روایت پورابراهیمی

نماینده کرمان در مجلس به ارائه توضیحاتی از چگونگی وقوع انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی پرداخت و گفت: مجروحان در بیمارستان شهید باهنر کرمان در حال مداوا هستند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به حادثه تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: طبق گزارشات ارائه شده به ما، عملیات انتحاری بوده و بمبی را از مسیر زیرگذر منفجر کردند که تعدادی از عزیزان شهید و تعدادی مجروح شدند.

وی ادامه داد: در مسیری که فاصله با مسیر اول داشته بمب دیگری را منفجر کردند که بمب اولی شدت بیشتری داشته است.

نماینده کرمان درباره اینکه آیا انفجار انتحاری بوده است، کفت: هنوز دقیق مشخص نشده است ولی ظاهرا عملیات انتحاری بوده و اطلاعات دقیقی نداریم.

پورابراهیمی درباره وضعیت مجروحان گفت: من الان بیمارستان شهید باهنر کرمان هستم که مجروحان را به این بیمارستان آوردند. کل کادر بیمارستان برای ارائه خدمات و مداوای مجروحان بسیج شده اند.

  جدیدترین آمارها از زبان مسئولان اورژانس

سازمان اورژانس کشور شمار شهدای حادثه تروریستی در کرمان را ۷۳ تن اعلام کرد.

سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که در حادثه تروریستی امروز، چهارشنبه ۱۳ دی که در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد، تا به این لحظه ۱۷۰ نفر مصدوم و ۷۳ نفر شهید شده‌اند.

در حال حاضر ۲۲ آمبولانس در محل حادثه حضور دارند و در حال انتقال مصدومان حادثه به مراکز درمانی هستند. همچنین مراکز درمانی و کدهای پشتیبان دانشگاه‌های علوم پزشکی معین نیز در حالت آماده باش هستند.

برخی گزارش‌ها حاکی از وخامت حال برخی از مصدومان این حادثه تروریستی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار