کد خبر: ۲۳۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱
رئیس کره شمالی تصریح کرد کشورش جنگ با کره جنوبی را به طور یک جانبه آغاز نمی‌کند، اما در عین حال هیچ تمایلی برای پرهیز از جنگ ندارد.
خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون رئیس کره شمالی، همسایه جنوبی اش را «دشمن اصلی» خواند و اظهار کرد که تمایلی برای پرهیز از جنگ با کره جنوبی ندارد.
 
به گزارش تسنیم؛ براساس اعلام این خبرگزاری، کیم تهدید کرد که کره جنوبی را نابود می‌کند اگر سئول به دنبال استفاده از زور علیه پیونگ یانگ باشد.
 
رئیس کیم در جریان بازدید از کارخانه‌های مهمات سازی بزرگ کشور در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه اظهار کرد کره جنوبی دشمن اصلی ماست. آنچه که جمهوری خلق کره باید در روابطش با این کشور متخاصم در اولویت قرار دهد، اول از همه، افزایش ظرفیت‌های نظامی برای دفاع از خود و بازدارندگی جنگ هسته‌ای است.
 
وی با تاکید بر کمبود‌های اخیر کشور در تولید مهمات خواستار تنظیم دوباره در تولید این مهمات شد و بر اهمیت و استراتژیک تولید این تسلیحات تاکید کرد.
 
رئیس کره شمالی تصریح کرد کشورش جنگ با کره جنوبی را به طور یک جانبه آغاز نمی‌کند، اما در عین حال هیچ تمایلی برای پرهیز از جنگ ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد اگر کره جنوبی قصد استفاده از زور و اجبار و نیروی نظامی علیه کره شمالی را داشته باشد، حاکمیت و امنیت این کشور به خطر می‌افتد و چنین فرصتی در شرایطی فراهم می‌شود که ما برای نابودی سئول با استفاده از تمام ابزار‌ها و نیرو‌های در دستمان، هیچ تاملی نخواهیم کرد.
 
کیم در حالی این اظهارات را بیان کرد که پیشتر در جریان آخرین نشست خود با سران حزب حاکم در سال گذشته، روابط بین دو کره را به عنوان دو کشور متخاصم توصیف و اظهار کرده بود هیچ دیدگاهی درباره صلح دوباره و اتحاد با کره جنوبی وجود ندارد.
 
درهمین حال ارتش کره جنوبی اعلام کرد که شلیک توپخانه و برگزاری رزمایش در نزدیکی دریا و مرز زمینی با کره شمالی را ادامه خواهد داد. ارتش تاکید کرد که شلیک‌های توپخانه‌ای اخیر پیونگ یانگ در مناطقی خنثی شده که در آنجا هرگونه شلیک و برگزاری رزمایش‌های بزرگ ممنوع است.
 
این بازدید او از کارخانه‌های مهمات سازی در حالی انجام شد که حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا و متحدانش ارسال تسلیحات کره شمالی به روسیه و استفاده از موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ توسط مسکو علیه اوکراین را محکوم می‌کنند.
 
در همین حال جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تماس با همتای کره جنوبی خود با شدیدترین لحن ممکن انتقال تجهیزات و موشک‌های کره شمالی به روسیه را محکوم کرد.
 
همچنی جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این باره گفت: پس از انتشار گزارش‌های اولیه درباره استفاده از موشک‌های بالستیک کره شمالی در تاریخ ۳۰ دسامبر سال گذشته و ۲ ژانویه سال جاری، روسیه موشک‌های بیشتری از این نوع را در اوکراین شلیک کرد که یکی از آن‌ها در خارکیف اصابت کرد.
 
وی تاکید کرد آمریکا و متحدانش این موضوع را روز چهارشنبه در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهند کرد.
 
این در حالی است که چند روز پیش کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی خطاب به فرماندهان نظامی کشورش گفت: باید قدرتمندترین ابزار‌ها را برای نابودی آمریکا و کره جنوبی به کار گیریم.
 
وی در جمع رهبران ارشد نظامی کشور در مقر حزب حاکم برای تبریک دستاورد‌های آن‌ها در سال ۲۰۲۳، اظهار کرد: خطر تقابل مسلحانه در شبه جزیره کره بسیار سریع تبدیل به یک واقعیت شده و این به دلیل رزمایش‌های خصمانه‌ای است که دشمنان کشور از جمله آمریکا برگزار می‌کنند و ما را ملزم می‌کند تا شمشیر ارزشمندمان را برای دفاع از خود تیزتر کنیم.
برچسب ها: کره شمالی ، جنگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار