کد خبر: ۲۳۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
فرمانده کل انتظامی کشور از دستگیری عاملان حادثه‌ تروریستیِ راسک خبر داد.

دستگیری عاملان حادثه‌ تروریستی «راسک»

فرمانده کل انتظامی کشور از دستگیری عاملان حادثه‌ تروریستیِ راسک خبر داد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به عملیاتِ بزرگ و گسترده‌ مبارزه با تروریسمِ فراجا از دستگیری عاملان حادثه‌ راسک خبر داد.

وی گفت: ۴ عامل اصلی و دخیل در حادثه تروریستیِ راسک که در شب حادثه حضور داشتند و موجب شهادت چند تن از کارکنان پلیس شدند، دستگیر شدند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، روز گذشته سخنگو و معاون اجتماعی فراجا نیز در یاداشتی در خصوص نوع و نحوه پیگیری و برخورد با عوامل تروریستی حادثه راسک نوشت:« رفتار پلیس در خصوص وقایع گذشته نشان از آن دارد که شاید شناسایی، دستگیری و مجازات متعدیان به جان کارکنان خدوم فراجا، زمان بر باشد و مدتی طول بکشد اما بی پاسخ و بی کیفر باقی نمی‌ماند.

در واقعه راسک نیز بی‌شک موضع گیری بر اساس قواعد، روابط و حقوق بین الملل عمومی و ملحوظ نظر قرار دادن مناسبات و اصول سیاست خارجی؛ در حال پیگیری و انجام است و حتما به فضل و کرم الهی افراد دخیل در این حادثه شناسایی و دستگیر می شوند. پلیس به طور قاطع به این کردارِ تروریستی گروهک‌ها اعتراض و اسکان و فعالیت آزادنه آنها را در کشورهای همسایه محکوم می نماید. از آنجایی که سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، اینترپل و شورای امنیت ملل متحد حمله تروریستی و اقدام علیه مقر پلیس را محکوم نموده‌اند؛ باعث شده تا امکان پیگیری با استفاده از سازوکارهای موجود در این سازمان‌ها بیش از قبل فراهم باشد و مقابله با فعالیت‌های تروریستی از طریق سازمان‎های بین المللی و مجاری دیپلماتیک با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی بیش‌ از گذشته تسهیل شود.

در هر حال، هر قطره خون یارانمان در سازمان بزرگ فراجا سبب ساز تامین امنیت هر چه بیشتر شهروندان است اما نمی گذاریم این خون های پاک، پایمال شوند.»

به گزارش ایسنا، در حمله کور تروریست‌ها به مقر انتظامی در شهرستان راسک در نیمه شب پنجشنبه ۲۳ آذر ، ۱۱ تن شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار