کد خبر: ۲۳۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
«تجارت آنلاین» از رسیدگی به گرانفروشی بلیت هواپیما گزارش می‌دهد؛
با وجود انتشار خبر خرید هواپیما از سوی وزارت راه و امیدواری برای کاهش بلیط هواپیما، متقاضیان خرید بلیط هواپیما همچنان از افزایش قیمت بلیط هواپیما ابراز نارضایتی می کنند و از این رو طی گشت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت راه و شهرسازی و پلیس امنیت اقتصادی از فرودگاه مهرآباد و بررسی قیمت بلیت هواپیما، دفتر فروش بلیت ۲ ایرلاین متخلف پلمب و اعلام شد که جریمه ۱۰ برابری همراه با استرداد مبالغ مازاد دریافتی در انتظار ایرلاین‌های متخلف است.

آغاز برخورد با ایرلاین‌های متخلف

گروه راه و مسکن: با وجود انتشار خبر خرید هواپیما از سوی وزارت راه و امیدواری برای کاهش بلیط هواپیما، متقاضیان خرید بلیط هواپیما همچنان از افزایش قیمت بلیط هواپیما ابراز نارضایتی می کنند و از این رو طی گشت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت راه و شهرسازی و پلیس امنیت اقتصادی از فرودگاه مهرآباد و بررسی قیمت بلیت هواپیما، دفتر فروش بلیت ۲ ایرلاین متخلف پلمب و اعلام شد که جریمه ۱۰ برابری همراه با استرداد مبالغ مازاد دریافتی در انتظار ایرلاین‌های متخلف است.
به گزارش «تجارت»، به دنبال شکایت‌های مردمی از افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط برخی ایرلاین‌ها، عصر امروز (جمعه) گشت مشترکی با حضور سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت راه و شهرسازی، پلیس امنیت اقتصادی از فرودگاه مهرآباد انجام که طی آن دفتر فروش ۲ ایرلاین متخلف پلمب شدند و جریمه ۱۰ برابری همراه با استرداد مبالغ مازاد دریافتی در انتظار ایرلاین‌های متخلف خواهد بود. در این گشت مشترک که از ساعت ۱۷ امروز جمعه ۲۲ دی ماه آغاز و تا ساعت ۲۲ به طول انجامید، علاوه بر نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، پلیس امنیت اقتصادی و پلیس فرودگاه حضور داشتند. در خاتمه این گشت مشترک، نادر حیدری، رئیس شعبه ۴ ملی سازمان تعزیرات حکومتی به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: متعاقب بازدید به عمل آمده ملاحظه شد که متاسفانه هیچ یک از دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه مهرآباد، نسبت به نصب و به‌کارگیری نرخ‌نامه بلیت‌های پرواز داخلی و خارجی که جزو الزامات قانونی است، اقدام نکرده بودند. وی بیان داشت: در برخی ایرلاین‌های خصوصی حتی ملاحظه شد اعلام نرخ قیمت‌ها برخلاف واقع، با تعلل و گاهی اوقات به صورت سلیقه‌ای اعلام می‌شد.

مدیریت فرودگاه مهرآباد ملزم به درج قیمت مصوب بلیت شد
معاون نظارت سازمان تعزیرات حکومتی تهران ادامه داد: براساس قانون، به مدیریت فرودگاه مهرآباد الزام شد که از این پس همه دفاتر فروش واحدها و غرفه‌های مستقر در فرودگاه مهرآباد نسبت به به‌کارگیری و نصب تابلوهای نرخ بلیت در حال عرضه اقدام کنند و علاوه بر آن مدیریت فرودگاه، نرخ مصوب عرضه بلیت در همه ترمینال‌های فرودگاه را در معرض دید عموم قرار دهد و اعلام کند تا مراجعان هم از نرخ مصوب و هم از نرخ در حال عرضه هر یک از شرکت‌های فرودگاهی اطلاع متقن داشته باشند.

دفتر فروش بلیت ۲ ایرلاین خصوصی پلمب شد
حیدری تصریح کرد: ۲ دفتر فروش شرکت‌های هواپیمایی که نسبت به سایرین وضعیت حاد یا بحرانی‌تری داشتند، به سبب عدم همکاری مناسب به طور موقت با نصب اطلاعیه پلمب شدند. وی تاکید کرد: در خصوص نرخ عرضه و فروش بلیت‌ها نرخ اعلام شده سازمان هواپیمایی کشوری که پیش‌تر اعلام شده است مبنا می‌باشد از این رو با محاسبه دقیق و کارشناسی نرخ‌های مصوب، تخلفات به شعب تعزیرات حکومتی اعلام، تا نسبت به رسیدگی صدور حکم و برخورد با متخلفان اقدام شود. معاون سازمان تعزیرات حکومتی تهران اظهار داشت: در بازدید به عمل آمده مشخص شد متاسفانه برخی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی سقف میزان نرخ مصوب را رعایت نکردند و بلیت‌ها را با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌کردند. حیدری خاطرنشان کرد: به‌طور قطع یکی از محکومیت‌هایی که در انتظار خاطیان خواهد بود، علاوه بر جریمه و تصمیمات تکمیلی، الزام به استرداد اضافه پرداختی‌ها به شکات خواهد بود. وی بیان کرد: متعاقب اعلام جرم از جانب وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان حقوقی شرکت‌های متخلف برای رسیدگی احضار و متخلفان در ۲۴ ساعت آینده برای رسیدگی به تخلفات گران‌فروشی به سازمان تعزیرات حکومتی احضار می‌شوند.

هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است
به گزارش ایرنا، شب گذشته مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است. "حسین مذنب" در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: برخلاف اخبار منتشر شده در چند روز اخیر، هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده و مرجع قیمت‌گذاری فقط شورای‌عالی هواپیمایی است. وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی موظف به اعمال قیمت مصوب خرداد ماه سال جاری هستند که در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی انجام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار