کد خبر: ۲۳۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
بازار سرمایه امروز نیز همانند چهار روز کاری گذشته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد کاهش یافت و به رقم دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحد رسید.

عوامل افت این روزهای بورس چیست؟

بازار سرمایه امروز نیز همانند چهار روز کاری گذشته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد کاهش یافت و به رقم دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحد رسید.

بازار بورس امروز نیز همچون چهار روز کاری قبل افت کرد. به نظر  می‌رسد عواملی همچون انتشار تعیین نرخ خوراک پالایشی‌ها در پایان دی ماه و هم‌چنین ریسک‌های غیراقتصادی بر بازار سرمایه تاثیر گذاشته اما برخی کارشناسان معتقدند با توجه به حمایت دولت و مجلس از بورس در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و چشم‌انداز رشد بازار سرمایه بیش از تورم در سال آینده می‌تواند به رونق این بازار منجر شد.

انتظار می‌رود در روزهای آینده مقداری فضای بازار بورس تعدیل شود و برخی نمادها که از تعیین نرخ خوراک تاثیر کمتری می‌گیرند رشد کنند.

روز یکشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۳ هزار و ۷۲۴ واحد افت کرد و به عدد دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحد و ۲۰۳ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۰ هزار و ۳۰ واحد کاهش یافت و در رقم ۷۴۴ هزار و ۳۰۲ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز بورس بیش از ۳۴۹ هزار فقره به ارزش ۵۷۲۵ میلیارد تومان بود.

تاپیکو، شستا، شتران و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. شتران، ذوب، شبندر و شستا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز ذوب، سایر نمادها منفی شدند.

فرابورس ایران نیز امروز ۳۷۱ واحد پایین آمد و به ۲۵ هزار و ۶۷۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۳۲۷ هزار معامله به ارزش ۸۵۶۷ میلیارد تومان انجام شد.

بپاس، آریا، فصبا و وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابوس داشتند. هم‌چنین فصبا، خاور، کرمان و ثعمرا از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز ثعمرا سایر نمادها به رنگ قرمز درآمدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار