کد خبر: ۲۳۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) خبر داد:
رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج از برگزاری رویداد ملی کارآفرینی و فناوری های نوین آموزشی خبر داد و گفت: نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری های نوین آموزشی با میزبانی این مرکز مستقر در استان البرز اسفند ماه سال جاری به مدت ۲ روز برگزار می شود.

برگزاری رویداد ملی کارآفرینی و فناوری های نوین آموزشی

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج از برگزاری رویداد ملی کارآفرینی و فناوری های نوین آموزشی خبر داد و گفت: نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری های نوین آموزشی با میزبانی این مرکز مستقر در استان البرز اسفند ماه سال جاری به مدت ۲ روز برگزار می شود.

سید داوود میررحیمی با بیان اینکه دبیرخانه نخستین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری های نوین آموزشی از تیرماه سال جاری با هدف شناسایی، آموزش و معرفی ۱۰ استارتاپ برتر در این حوزه آغاز به کار کرده است،افزود:یکی از اهداف برگزاری این رویداد ،تشکیل زیست بوم نوآوری و فناوری های نوین آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد ایده ها و فناوری هایی که صاحبان آن ثبت نام کرده اند بررسی می شود ،ادامه داد: در روز نخست برگزاری رویداد، ارزیابی منتخبین اصلی صورت می گیرد و در روز دوم نیز برگزیده های اصلی مشخص و رتبه بندی آنها انجام می شود.

میررحیمی با بیان اینکه در این رویداد سرمایه گذاران و نمایندگانی از بخش دولتی و خصوصی حضور دارند، اظهار کرد: فناوری های نوین آموزشی یک فرصت جهانی هستند که توسعه پایدار جوامع را رقم می زنند.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) ادامه داد: فناوری های نوین آموزشی از جمله هوش مصنوعی، متاورس، واقعیت مجازی و افزوده موضوعاتی هستند که امروز در صحنه انتقال دانش و فناوری و ایجاد یادگیری اثربخشی خود را از طریق کاهش هزینه های انتقال و افزایش کیفیت یادگیری ، نشان می دهند.

میر رحیمی با بیان اینکه اکنون دیگر فقط نشستن در کلاس ها و حضور فیزیکی پاسخگو نیست و در بعضی از حوزه ها انتقال آموزش ها به مخاطبین شاید سال ها طول بکشد ولی از طریق فناوری های نوین در چند دقیقه به فراگیران منتقل می شود،گفت: در کشور ما تاکنون به اکوسیستم نوآوری از این فناوری های نوین آموزشی پرداخته نشده است که در هفته معلم سال جاری این زیست بوم را با مشارکت بخش خصوصی ( شرکت اینولند ) رقم زدیم و به دنبال این هستیم که شرکت ها و استارتاپ هایی که در این حوزه فعال هستند گرد هم آمده و شبکه ای از کارآفرینان را در این حوزه شکل دهیم.

وی یا اشاره به اینکه با تشکیل زیست بوم نوآوری و فناوری های نوین آموزشی شبکه کارآفرینان این بخش در کشور شکل می گیرد،افزود: این زیست بوم را در تمام حوزه ها از جمله صنعت، خدمات و کشاورزی شکل می دهیم و هر چند حوزه فعالیت این مرکز آموزشی در بخش کشاورزی است ولی رویداد را فراتر از بحث کشاورزی دنبال می کنیم و صنعت و خدمات هم در این رویداد مورد توجه است که بخش مهمی از این رویداد به صنعت و خدمات اختصاص دارد.

میررحیمی با اشاره به اینکه فناوران حوزه کشاورزی را با رویکرد کشاورزی حرکت می دهیم تا زیست بوم فناوری های نوین کشاورزی نیز شکل گیرد.،خاطرنشان کرد: این نوع مهارت ها دیگر برای طبقه خاصی نیست؛ به ویژه در بخش کشاورزی در تلاش هستیم بهره برداران از طریق این فناوری ها آخرین روش های به کار گرفته در مزارع را فرا گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: