کد خبر: ۲۳۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
4 مستشار نظامی ایران در حمله تروریستی به دمشق به شهادت رسیدند؛
صبح دیروز –شنبه- حمله تروریستی بزدلانه رژیم صهیونیستی منجر به شهادت 4 نفر از مستشاران نظامی ایران در دمشق شد.

جنایت تازه صهیونیست‌ها در سوریه

گروه سیاسی: صبح دیروز –شنبه- حمله تروریستی بزدلانه رژیم صهیونیستی منجر به شهادت 4 نفر از مستشاران نظامی ایران در دمشق شد. در ارتباط با این رخداد، وزارت دفاع سوریه نیز با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با این حمله نوشت: حدود ساعت ۱۰:۲۰ صبح امروز (به وقت محلی)، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه یک ساختمان مسکونی در محله المزه شهر دمشق را هدف قرار داد و پدافند دفاعی با موشک‌های دشمن مقابله کرده و برخی از آن‌ها را ساقط کرد. این تجاوز به شهید و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان و ویرانی کامل این ساختمان و خسارت به ساختمان‌های مجاور منجر شد.
به گزارش «تجارت»، اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت گرفت که پیش از این نیز در اقدامی مشابه «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و چند تن از همراهان او را به شهادت رسانده بود. رژیم صهیونیستی با این اقدام بزدلانه بار دیگر نشان داد که خواستار گسترش جنگ در منطقه به مرزهای فراتر از سرزمین‌های اشغالی است. چرا که همزمان با این اقدام شرورانه منابع لبنانی دیروز اعلام کردند پهپاد رژیم صهیونیستی خودرویی را در شهرک البازوریه در جنوب لبنان هدف قرار داد. دفاع مدنی و نیروهای آتش‌نشان اعلام کردند که در این حمله دو تن شهید و تعدادی زخمی شدند. در این باره خبرنگار المیادین گزارش داد، در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در مسیر البازوریه و البرج شمالی درجنوب لبنان ۲ عضو مقاومت به شهادت رسیدند.

شهادت چهار مستشار نظامی ایران در دمشق
در پی حمله دیروز رژیم صهیونیستی به شهر دمشق چهار تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند. در همین ارتباط، در ابتدا روابط عمومی کل سپاه در پی حمله رژیم صهیونیستی به دمشق اعلام کرد: بار دیگر رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی اقدام به تجاوز به شهر دمشق پایتخت کشور سوریه نمود و طی حمله هوایی جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب تعدادی از نیروهای سوری و ۴ تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. در ادامه روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله هوایی جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی به دمشق و شهادت ۴ تن از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و در متن این اطلاعیه نوشت: «در پی اقدام متجاوزانه رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی در حمله هوایی به دمشق ۴ تن از مستشاران نظامی سپاه و مدافعین حرم و تعدادی از نیروهای سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. شهادت شهیدان حجت الله امیدوار ، علی آقازاده ، حسین محمدی و سعید کریمی را به حضرت ولیعصر (عج ) ، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) ، خانواده های معظم شهیدان و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت می گوییم.»

جنایت تازه صهیونیست‌ها در سوریه

شهادت حاج صادق در کانون توجهات
بیش از هر شخص دیگری، دیروز شهادت سردار امیدزاده کانون توجهات را به سوی خود جلب کرد. سردار صادق امیدزاده اهل تهران بوده و متولد دهه ۱۳۴۰ است. ایشان با سابقه چند دهه فعالیت در سپاه پاسداران و حضور در ۸ سال دفاع مقدس، یکی از فرماندهان ارشد سپاه قدس بود. او بار‌ها در کانون ترور و توطئه‌های رژیم اسرائیل قرار گرفته بود. گفته می‌شود حاج صادق در جریان گروگان‌گیری نیرو‌های جبهه النصره در اوایل بحران سوریه در بین اسرای ایرانی حضور داشته که در نهایت با پادرمیانی قطر به همراه دیگر اسرا آزاد شد. حاج صادق به قدری در بین نیرو‌های مستشاری شناخته می‌شد که رسانه‌های آمریکایی تاکنون بار‌ها اقدام به تهیه گزارش درباره او کرده بودند. در آخرین مورد، واشنگتن پست خرداد ماه امسال گزارشی درباره فعالیت‌های مستشاری حاج صادق منتشر کرده بود. از سوی دیگر نام حاج صادق امیدزاده ۱۱ سال قبل نیز در گزارش‌های سازمان تروریستی منافقین ذکر شده بود. همچنین، سردار صادق امیدزاده طراح و مجری بیرون راندن، آمریکا از سوریه بود.

واکنش جهاد اسلامی به ترور مستشاران ایرانی در سوریه
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه «المزه» در دمشق را به شدت محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: این تجاوز که مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را هدف قرار داد در چارچوب تلاش رژیم غاصب صهیونیستی برای پوشاندن شکست‌های نظامی خود در میدان از طریق گسترش دایره تجاوزها در منطقه است. جهاد اسلامی فلسطین این حادثه را به دولت و ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تاکید کرد: این عملیات ترور، اتحاد و همبستگی در داخل جمهوری اسلامی ایران و تداوم نبرد با دشمنان را بیشتر می‌کند و به جایگاه سوریه که حامی مساله فلسطین است، آسیب نمی‌زند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار