کد خبر: ۲۳۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کشته‌شدن بیش از ۳۰ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت
ارتش رژیم صهیونیستی به کشته‌شدن بیش از ۳۰ نظامی خود طی ساعات گذشته در غزه اعتراف کرد و آن را روزی وحشتناک خواند.

بزرگترین ضربه مقاومت به اشغالگران بعد از طوفان الاقصی

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته‌شدن بیش از ۳۰ نظامی خود طی ساعات گذشته در غزه اعتراف کرد و آن را روزی وحشتناک خواند.

به گزارش ایسنا، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد ۲۴ افسر و سرباز از نیروهای ذخیره در اردوگاه «المغازی» در مرکز غزه کشته شدند.

او گفت رزمندگان فلسطینی ساختمان‌هایی را که سربازان در آن مستقر بودند با راکت بمباران کردند که منجر به فروریختن آن‌ها شد و ۲۴ نظامی اشغالگر در نتیجه ریزش ۲ ساختمان در مرکز غزه کشته شدند.

هاگاری درباره جزئیات کشته شدن نظامیان صهیونیست گفت: سربازان ذخیره درحال بمب‌گذاری دو ساختمان در اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه بودند که یک فرد مسلح با یک خمپاره یک تانک مستقر در نزدیکی آنها را هدف قرار داد و همین اقدام منجر به فرو ریختن این دو ساختمان بر روی سربازان ما منجر شد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در شرح ماجرایی که روز گذشته اتفاق افتاد، نوشت: اگرچه فعالیت یگان مهندسی تنها ۶۰۰ متر در داخل غزه نفوذ کرده بود، اما یک فرد مسلح بدون شناسایی از دهانه تونل بیرون آمد و با آرپی جی باعث این فاجعه شد.

این رسانه گزارش داد: سرنشینان تانک مرکاوا که در نزدیکی ۲ ساختمان در وسط نوار غزه هدف خمپاره ضدزره قرار گرفتند، ۲ نفر از آن‌ها بلافاصله کشته و ۲ نفر به شدت مجروح شدند.

رسانه ها این عملیات را بزرگترین ضربه مقاومت فلسطین به اشغالگران پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتیر توصیف کرده‌اند.

هاگاری همچنین اعلام کرد که ۱۳ نظامی دیگر این رژیم طی ۱۲ ساعت گذشته در درگیری با رزمندگان مقاومت فلسطین در خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شدند.

وی درباره این درگیری‌ها گفت: نبردها در خان یونس بسیار سخت و دشوار است و جنگ بهای بسیار بسیار سنگینی دارد.

در همین راستا، سخنگوی بیمارستان «سوروکا» در شهر اشغالی «بئر السبع» در جنوب سرزمین‌های اشغالی از انتقال ۳۳ نظامی مجروح به این بیمارستان خبر داد و اعلام کرد که حال ۱۱ نفر از آنها وخیم است.

وی اعلام کرد که از ابتدای آغاز درگیری‌ها ۲ هزار و ۶۴۲ نظامی مجروح در بیمارستان پذیرش و بستری شده‌اند.

سخنگوی ارتش اشغالگر در این باره افزود: روز وحشتناکی است، ما در ۲۴ ساعت گذشته بسیاری از نیروهای ذخیره خود را از دست داده‌ایم.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند: بهایی که اسرائیل می‌پردازد ظاهرا برای روزها، ماه‌ها و یا حتی بیشتر ادامه خواهد داشت.

رسانه‌های عبری زبان افزودند: یک فاجعه بزرگ رخ داده و تعداد سربازان کشته شده غیر قابل تحمل است.

این رسانه‌ها همچنین امروز را به دلیل کشته‌شدن شمار زیادی از نظامیان صهیونیست در غزه یک روز «دشوار» توصیف کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین در این باره نوشتند: آنچه امروز در غزه رخ داد یک تراژدی وحشتناک بود و ما را به یاد فاجعه «صور» در لبنان انداخت.

تلفات سنگین امروز ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به حدی بوده است که صدای مقامات صهیونیست از جمله «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم را هم درآورده است.

هرتزوگ در واکنش به این تلفات گفت: این یک صبح بسیار دشوار و غیر قابل تحمل است؛ درگیری‌های شدیدی در یک منطقه بسیار دشوار در جریان است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: دیروز یکی از سخت‌ترین روزها از زمان آغاز جنگ را پشت سر گذاشتیم.

نتانیاهو در اظهاراتی مدعیانه افزود: ما تمام تلاش خود را برای حفظ جان سربازانمان انجام می‌دهیم و تا پیروزی مطلق دست از جنگ برنخواهیم داشت.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره اذعان کرد: صبح سخت و دردناکی است. قلب ما با خانواده قربانیان در سخت‌ترین روزهایشان است. این جنگی است که آینده «اسرائیل» را برای دهه‌های آینده تعیین خواهد کرد.

وی ادعا کرد: کشته شدن سربازان ما گواهی بر دستیابی به اهداف جنگ است.

 

روز سیاه اشغالگران در غزه با عملیات ویژه رزمندگان فلسطینیتصاویر شماری از سربازان به هلاکت‌رسیده رژیم صهیونیستی

 

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل هم گفت: خبر غم انگیز است و ما متعهد می‌شویم که از دست دادن فرزندان ما در غزه بیهوده نخواهد بود.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: این صبحی سخت و دردناک بود، قلبمان شکسته است.

«الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این تلفات اظهار کرد: صبح بسیار سختی بود و کشته شدن بیش از ۲۰ سرباز در نوار غزه بهای بسیار سنگینی است.

«یائیر لاپید» رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: صبحی سخت و غیرقابل تحمل را با خبر تلخ کشته شدن ۲۱ سرباز ذخیره ارتش اسرائیل تجربه کردیم.

«یوآو کیش» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز به این اتفاق واکنش نشان داد و اظهار کرد: این یک درد بسیار شدید است، یافتن کلماتی برای توصیف غم بزرگی که با انتشار خبر فاجعه وحشتناک در خان یونس احساس می‌کنم، دشوار است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار