کد خبر: ۲۳۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
صدا وسیما : معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: مجوز ۳ هزار ردیف استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور اخذ و در سامانه درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا) اعلام شده است.

 

 

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز (چهارشنبه) در حیاط دولت به خبرنگار ما گفت: مجوز ۳ هزار ردیف استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور اخذ و از روز شنبه ۳۰ بهمن در سامانه دانا اعلام شده است و تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: تا امروز از این آمار ۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط اولیه هستند که بررسی شده و به زودی برای جایابی در دستگاه‌ها اعلام می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از توافقات انجام شده با سازمان امور اداری و استخدامی خبر داد و گفت: جوانان استخدام شده که علاقه‌مند به تأثیرگذاری باشند، فوق‌العاده‌ای تحت عنوان "اثربخشی" در حقوق آنها در نظر گرفته می‌شود که با توجه به اثربخشی در سازمان، به آنها پرداخت خواهد شد تا جوانانی که جذب کار می‌شوند با انگیزه بیشتری به فعالیت بپردازند.

خبر مرتبط
جزئیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفند ۱۴۰۲

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ برای جذب ۷۲ هزار معلم در اسفند ماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد که به این ترتیب بیشترین استخدام تاریخ کشور رقم خواهد خورد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: هوش مصنوعی خیلی شدیدتر از موج اقتصاد رقومی (دیجیتال) شغل‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد و هیچ بعید نیست که حتی تا ۴۰ یا ۵۰ درصد از شغل‌ها را از بین ببرد. کمااینکه اقتصاد دیجیتال هم بسیاری از شغل‌ها را از بین برد و شغل‌های جدید ایجاد کرد.

وی گفت: هوش مصنوعی هم قطع به یقین چنین تأثیری خواهد داشت با این تفاوت که هم قدرت بیشتری دارد و هم در زمان کوتاه‌تری این کار را خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه هدف هوش مصنوعی شغل‌های حرفه‌ای‌تر خواهند بودو متخصصان بیشتر تحت تأثیر این فناوری قرار خواهند گرفت افزود: فرصت‌های استثنایی که هوش مصنوعی به کشور خواهد داد، بسیار می‌تواند در افزایش بهره‌وری و جبران عقب‌ماندگی‌ها کمک کند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار