کد خبر: ۲۳۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:
قیمت طلا و سکه در شروع هفته دوم بهمن در روند صعودی قرار گرفت و سکه‌های سنگین و مثقال طلا در کانال بالاتر قرار گرفتند. موضوع حراج روز یکشنبه نیز نتوانست مانند دو حراج قبل، مانع رشد قیمت در بازار طلا شود. معامله‌گران، اثر این حراج‌ها را از دست رفته می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز شنبه در روند افزایشی بازگشایی شد. در نخستین ساعات شروع بازار طلا، روند صعودی قیمت نوسان محدودی داشت اما در ادامه روز، این روند به صورت پلکانی رشد کرد و سکه‌های سنگین و مثقال طلا را یک کانال بالاتر نشاند.

Screenshot 2024-01-27 at 5.45.33 PM

تحلیلگران اقتصادی، دلار را بازیگر اصلی بازار طلا و سکه می‌دانند. در نخستین روز هفته، دلار افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی داشت و به کانال ۵۶ هزار تومانی نزدیک شد. معامله‌گران، اثر کاهشی سومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را در این بازار از دست رفته می‌دانند. در هفته‌های گذشته دو حراج شمش در مرکز مذکور برگزار شد و این اقدام باعث شد روند افزایشی قیمت دلار در بازار طلا تا حدودی خنثی شود.

کارشناسان اقتصادی، روند قیمت دلار را با توجه به مسائل کلان اقتصادی، رشد تقاضا به واسطه افزایش درگیری در منطقه و افزایش تقاضای پایان سال صعودی پیش‌بینی می‌کنند. در صورتی که این روند، صعودی باشد بازار طلا نیز با رشد قیمت دلار همراه می‌شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، انس جهانی طلا رشد محدود کمتر از یک دلاری دارد و با قیمت ۲۰۱۸ دلاری در حال معامله است.

سکه‌های سنگین به کانال بالاترصعود کردند

قیمت سکه روز شنبه هفتم بهمن در تمام قطعات افزایشی بود. سکه امامی افزایش ۴۶۴ هزار تومانی داشت و به کانال ۳۳ میلیونی ورود کرد. این قطعه روی قیمت ۳۳ میلیون و ۳۵۲ هزار تومانی ایستاد. سکه‌ بهار ۴۸۰ هزار تومان گران شد و در کانال ۳۰ میلیون تومانی قرار گرفت و با قیمت ۳۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه ۳۰۰ هزار تومان و ربع‌ سکه ۲۰۰ هزار رشد قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی ۱۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

مثقال ۱۲ میلیونی شد

قیمت طلا، روز شنبه افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۰۷ هزار تومانی با رقم ۱۲ میلیون ۱۳۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۷ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و به رقم دو میلیون و ۸۹۹ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۷۶۲ هزار تومان رسید.

در نخستین روز هفته حباب در خانواده سکه‌ها افزایش داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۱۰۱ هزار تومان، سکه بهار ۱۳۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰۵ هزار تومان رشد داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار