کد خبر: ۲۳۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
دستگیری ۴۰ فرد در چین در ارتباط با کلاهبرداری اپل آیدی، هشداری برای کاربران آیفون است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش وب‌سایت ساوث‌چاینا‌مورنینگ‌پست، مقامات چین افرادی را در ارتباط با کلاهبرداری «وام اپل آیدی» دستگیر کرده‌اند. در این کلاهبرداری، صاحبان گوشی آیفون را برای دریافت اپل آیدی آ‌ن‌ها فریب می‌دادند و وعده‌‌ی اصلی، اهدای وام بود.

کلاهبرداران از اپل آیدی سوء‌استفاده ‌می‌کردند. آن‌ها قربانیان را با افشای اطلاعات شخصی تهدید کردند و در عوض از آن‌ها مبلغ زیادی پول می‌خواستند. اهمیت موضوع آنجا مشخص می‌شود که بدانید دسترسی به اپل آیدی به معنی دسترسی به اطلاعات محرمانه و حتی تصاویر شخصی است.

مقامات چین بیش از ۴۰ نفر از افراد سودجو را دستگیر کردند که برای بیش از ۲۰ هزار قربانی در ۲۱ استان، تله گذاشته بودند. در مجموع ۱۳۰ میلیون یوان (بیش از ۱۸ هزار دلار) در این پرونده کلاه‌برداری شده بود.

برخی از کلاهبرداران برای اعتبار‌بخشی به طرح‌های خود از نام‌خانوادگی مدیر‌عامل اپل یعنی تیم کوک، استفاده می‌کردند.

در کشور چین، از هر پنج کاربر گوشی‌ هوشمند، یک نفر آیفون دارد. کاربران آیفون یا گوشی‌ها‌ی اندرویدی در هر کجای دیگر باید همواره از هویت دیجیتال خود محافظت کنند.

اقدام پلیس چین، یک گام مثبت است. این اتفاق بر ضرورتِ جهانی افزایش آگاهی و آموزش امنیت دیجیتال تأکید دارد. با توجه پیچیده‌تر شدن کلاهبرداری‌های ‌آنلاین، همه‌ی افراد باید برای محافظت از اطلاعات شخصی خود هوشیار باشند.

منبع : زومیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار