کد خبر: ۲۳۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
تجدید میثاق دولت‌ با آرمان‌های امام خمینی(ره)
رئیس جمهور با بیان اینکه انتخابات یکی از جلوه های میزان بودن رای ملت است، گفت: این مطلب را امام به ما آموخت و پایه اش را امام در کشور گذاشت.

رئیس‌جمهور: امام زنده است، چون میراثش و آموخته‌هایش زنده است

سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان های امام خمینی (ره) تاکید کرد: توجه به جمهوریت و نگاه و رای مردم بسیار مهم است.

رئیس دولت سیزدهم با بیان این‌که «امام به ما آموخت که باید اخلاص داشت و باید برای خدا حرکت کرد»،‌ گفت: فرزندانی که امروز در جای جای ایران اسلامی و منطقه این آموخته را به جان و دل خریده اند و اینگونه حرکت میکنند، خودشان میگویند که از امام یاد گرفته ایم.

وی با بیان این‌که «حیات امام، حیات جلوه‌های اخلاقی، اعتقادات، باورها، آموخته های جهادی و انقلابی، مردم داری و توجه به مردم و جمهوریت است»، گفت:  امام خداباور و مردم باور بود و همان طور که تاکید داشتند، میزان رای ملت است. اما نه مثل سیاسیون که کلام‌شان با مردم آغاز می‌شود و به مردم ختم می‌شود اما نام بردن از مردم صرفا یک پوشش سیاسی برای اهداف سیاسی است.

رئیسی در ادامه با اشاره به این‌که «امام فرمودند «اولین مسئله جهان اسلام،فلسطین و آزادی قدس شریف است» افزود: وقتی امروز صحنه را نگاه می‌کنیم می‌بینیم آن‌چه امام فرمودند یعنی این که حکومت غاصب و جعلی اسرائیل زایل شدنی و از بین رفتنی است، تحقق دارد و نزردیک و نزدیک تر  میشود و این یعنی حیات میراث امام.

رئیس دولت سیزدهم با بیان این‌که «امام پرچم فلسطین و آزادی قدس را برافراشت»، خاطرنشان کرد: میراث امام زندگی ضد استکباری بود و همیشه در سخنانشان در صحیفه نور نگاه ضد ظلم و استکبار داشتند.

وی با بیان این‌که «این انقلاب همچنان موضع ضد استکباری خود را دارد و در جای جای جهان نیز این نگاه شکل گرفته است» ، تصریح کرد: نفرتی که امروز نسبت به رژیم صهیونیستی در عالم وجود دارد، بی‌سابقه است. همچنین نفرتی که نسبت به استکبار یعنی آمریکا و کسانی که می‌خواهند و می‌خواستند این دنیا را تحت سلطه خود درآورند، بی‌نظیر است.

رئیسی با اشاره به این‌که «سازمان سیا دیروز رسماً اعلام کرد که باید بپذیریم دیگر قدرت بی‌بدیل جهان نیستیم» گفت:تعبیر من این است که این حرف به این معناست که قدرت‌های دیگری از جمله قدرت‌های نوظهور در عالم سر برافراشتند که همان مبارزه با یکجانبه گرایی است که میراث امام بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره)  گفت: خدا را شاکریم که این توفیق عنایت کرد و سنت حسنه‌ای که پیشینیان به آن عمل کردند و رهبری فرزانه انقلاب به ما آموختند را عمل کردیم تا در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام بزرگوار با راه امام و اهداف امام تجدید میثاق کنیم.

وی افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های امام می‌تواند یادآوری باشد برای دولتمردان به این‌که کجا قرار دارند و چه مسئولیت سنگینی به عهده دارند و بنیانگذار انقلاب چه اهدافی را دنبال می‌کردند و از چه ویژگی ها و شاخص هایی برخوردار بودند.

رئیس‌جمهور  ادامه داد: میراث امام حیات دارد و جلوه‌اش روز به روز در عالم بیشتر می‌شود . پس امام زنده است، چون انقلاب اسلامی، میراث امام و آموخته‌های امام زنده است.

رئیسی با بیان این‌که «توجه به محرومین و مظلومین فقرا و مستضعفین از آموخته‌های امام است» گفت: مقام معظم رهبری نیز همواره تاکید داشتند که ما به عنوان دولت و همه دولتمردان و مسئولان که در کسوت خدمتگزاری به مردم در جای جای کشور هستند باید توجه داشته باشیم که میراث و اهداف امام حفظ و دنبال شود.

وی افزود: دهه فجر یادآوری است که امام چه می‌خواستند و امروز کجا قرار داریم و چه کنیم که اهداف امام بیش از گذشته محقق شود. و این همان پیمان و میثاقی است که در دهه فجر می‌بندیم.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که «امروز جلوه‌هایی از پیشرفت را در جای جای کشور می‌بینیم» ،تصریح کرد: جوانان کارهای بزرگی انجام دادند و هر جا با خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری وارد شدند، جلوه‌های باشکوهی خلق کردند .چه در دفاع مقدس و چه در علم و فناوری و عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی.

رئیسی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و تاکیدشان بر توجه به توان و حضور و دستان توانای مردم گفت: این برای ما درس است و همان راهی است که امام دنبال می‌کردند که همانا توجه به مردم و توانایی‌های‌ مردم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار