کد خبر: ۲۳۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
به بانک مرکزی اعلام شد:
بانک ها از این پس در ارایه خدمات کارت به کارت بیش از یک میلیارد تومانی یا ۲۰۰ تراکنش به افراد فاقد پرونده مالیاتی، منع شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محدودیت های مالی و انتقال وجوه از حساب بانکی در حالی طی سال های اخیر، افزایش یافته و فشارهای مالیاتی بیشتر شده که در تصمیمی جدید، سقف مبلغ کارت به کارت ماهانه هم محدود به یک میلیارد تومان یا 200 تراکنش شد!

براساس این گزارش، هادی خانی رییس اطلاعات مالی در نامه به محمد رضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، محدودیت ارائه خدمات کارت به کارت در اجرای تبصره 3 ماده 8 آئین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی را ابلاغ کرد.

طبق این ابلاغیه و نظر به استفاده برخی صنوف از حساب های نیابتی بویژه از طریق خدمات کارت به کارت در شبکه بانکی و با توجه به اطلاعات دریافتی از آمار تراکنش های سال گذشته افراد فاقد پرونده مالیاتی در الگوی 100 تراکنش دریافتی در ماه به ارزش حداقل 35 میلیون تومان، ارائه خدمات کارت به کارت بیش از یک میلیارد تومان یا 200 تراکنش دریافتی در ماه به اشخاص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی در تمام کارت های بانکی متصل به کد ملی ممنوع است.

ضمن ابلاغ به مبادی ذیربط جهت اعمال محدودیت مورد نظر، گزارشی از اقدامات و نتایج آن در بازه های زمانی سه ماهه به این مرکز ارائه شود.

محدودیت فوق شامل سایر ابزارهای پرداخت و انتقال وجه نبوده و با دریافت داده های متقن و دقیق تر، امکان بازنگری و تسری آن به سایر گروه های جمعیتی و ابزارهای پرداخت وجود خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار