کد خبر: ۲۳۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۷
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت با اشاره به ورود خودروهای برقی به بازار در سال آینده اعلام کرد: سه محصول داخلی و پنج محصول تولید مشترک در سال آینده به بازار خودرو، وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منوچهر منطقی با اشاره به تولید خودروهای برقی اعلام کرد: برقی سازی یکی از مهم‌ترین راهبردهای وزارت صنعت و یکی از پروژه‌های کلان در سطح ملی در صنعت خودرو است. حدود ۱۰ سال است که بر برقی سازی و فناوری‌های مرتبط کار شده و از دستاوردهای ملی در این خصوص نیز می شود به ۳ نوع اتوبوس برقی تولید داخل اشاره کرد که یکی از آن‌ها اتوبوس ایران خودرو دیزل بود و بزودی ۴۰ دستگاه از این اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهرداری کرج الحاق می‌شود. در خصوص موتور سیکلت‌های برقی، یک محصول توسط چهار شرکت دانش بنیان طراحی شده که مخصوص پیک‌های موتوری است.

ورود خودروهای برقی بومی به بازار از سال آینده

در رابطه با خودروی برقی سه محصول کاملا بومی و ساخت داخل، توسط شرکت‌های خودروسازی طراحی و علاوه بر این پنج محصول دیگر با همکاری شرکت‌های داخلی و خارجی به صورت مشترک تولید شده که در سال آینده در بازار خودرو عرضه خواهد شد.

بحث خودروهای چینی دو بعد مختلف دارد، یکی بحث مالکیت این شرکت‌ها و برندهای آن‌ها بوده که در چین ثبت شده و در مالکیت شرکت‌های چینی است و بحث دیگر سطح کیفی خودروهای چینی بوده که با توجه به مشارکت شرکت‌ها در بازارهای جهانی و همچنین برخورداری از فناوری بسیار تولید خودروهای برقی در چین این کشور بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو برقی به بازار اروپا بوده و این مسئله نشان دهنده سطح کیفی بالای صنایع خودرو سازی در چین است.

استانداردهای لازم برای ورود خودروهای برقی چینی

در خصوص استانداردهای بالای داخلی برای تولید خودرو مشترک با چین نیز همان خودرویی که به بازار آمریکا و اروپا صادر می‌شود به بازار ایران وارد خواهد شد. سطح کیفی در خط تولید یکی است اما با توجه به نیاز مشتری و شرایط بازار استفاده از برخی از تجهیزات در خودروها در کشورهای مختلف و خطوط تولید آن‌ها متفاوت خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار