کد خبر: ۲۳۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
رئیس سازمان صمت البرز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه لوازم خانگی استان :
دومین نمایشگاه لوازم خانگی استان البرز با محوریت «ازدواج آسان» و با حضور رئیس سازمان صمت البرز و جمعی از فعالان بخش تولید و اصحاب رسانه در محل این نمایشگاه برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه تخصصی خارج از سایت  نمایشگاه، غیر قانونی و ممنوع است

دومین نمایشگاه لوازم خانگی استان البرز با محوریت «ازدواج آسان» و با حضور رئیس سازمان صمت البرز و جمعی از فعالان بخش تولید و اصحاب رسانه در محل این نمایشگاه برگزار شد.

 رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان البرز در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه های تخصصی که در محل نمایشگاه بین المللی استان البرز برگزار می شود دارای مصوبه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی است ،گفت: بر اساس مصوبه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان تمام نمایشگاه تخصصی باید در این محل برگزار شود و برگزاری هرگونه نمایشگاه  تخصصی خارج از این سایت غیر قانونی و ممنوع است.

محمد انصاری با اشاره به اینکه این نمایشگاه تفاوت زیادی با  نمایشگاه های فصلی دارد،افزود: فعالان صنفی باید به این تفاوت ها واقف باشند چراکه نمایشگاه های تخصصی تفاوت هویتی با نمایشگاه های فصلی دارد  وآنچه در نمایشگاه های فصلی یا مناسبتی به نمایش گذاشته می شود،عرضه مستقیم کالا و فروش آن در محل نمایشگاه است اما هدف نمایشگاه های تخصصی عرضه و نمایش محصولات و توانمندی های  تولید کنندگان داخلی است.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل های این نمایشگاه ،امیدواریم از حضور تولیدکنندگان خارجی نیز در این نمایشگاه بهره ببریم بنابراین از شهروندان عزیز درخواست دارم  با بازدید از این نمایشگاه و آشنایی با توانمندی های تولید کنندگان داخلی ،به رونق نمایشگاه کمک کنند.

انصاری با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی استان البرز با مجوریت جهیزیه آسان مطابق با تقویم نمایشگاهی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شده  و مبنای قانونی دارد ،اظهار کرد: ما این نمایشگاه را به  عنوان یکی از نمایشگاه های اولیه استان ، به فال نیک می گیریم و امیدواریم درآینده و با مشارکت واحدهای تولیدی ،واحدهای صنفی –تولیدی و بنگاه های تجاری استان شاهد رونق بیشتراین نمایشگاه باشیم.

رئیس سازمان صمت استان البرز  با اشاره به اینکه حسب دستور استاندار محترم مبنی بر تنظیم بازار  کالاهای مصرفی مردم شریف استان البرز،تا پایان سال 14 نمایشگاه دیگر برگزار خواهد شد ،تاکید کرد: این  نمایشگاه به عنوان یکی از 14 نمایشگاه امروز افتتاح و در معرض بازدید عموم قرار گرفت  و 15 اسفنذ نیز با حضور اصناف استان البرز نمایشگاه بهاره با هدف عرضه کالاهای اساسی به مردم افتتاح خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر کارشکنی اتاق اصناف برای برگزاری این نمایشگاه نیز اظهار کرد: بنده نیز در جریان پیامک های ارسالی برای اتحادیه ها از طرف اتاق اصناف مبنی بر عدم شرکت در این نمایشگاه قرار گرفتم به همین خاطر در سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان جلسه ای برگزار و تذکرات لازم را دادیم. به نظر بنده این کارشکنی ها به دلیل ناآگاهی اصناف از ضوابط حاکم بر نمایشگاه های تخصصی  و اختلاط آن با نمایشگاه های فصلی بود و با صحبت هایی که انجام شد، در نمایشگاه های آتی شاهد حضور گسترده اصناف و اتحادیه ها  خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان البرز نیز با بیان اینکه فناوری‌های روز، تولید صنایع و محصولات جدید را به دنبال دارند و به تبع آن‌ها خدمات بهتر و گسترده‌تری نیز در اختیار مردم و در جوامع مختلف قرار می‌گیرد، گفت: برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی فرصت بسیار مناسبی است تا گوشه‌ای از تنوع، تحولات و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در زمینه لوازم خانگی به نمایش گذاشته شود و فضایی به منظور تبادل اطلاعات، ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، حمایت از تولید داخلی، آشنایی با صنایع مرتبط، بازاریابی و تبلیغات و ... فراهم شود.

 ایرج عبدالملکی با اشاره به اینکه دومین نمایشگاه لوازم خانگی با محوریت ازدواج  آسان و با حضور تولیدکنندگان مطرح کشوری و استانی در البرز برگزار شده است، افزود: کاهش مصرف انرژی و ارتقا کیفیت، مهم‌ترین شاخص در صنعت تولید لوازم خانگی محسوب می‌شود و به همت صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی صنایع مربوط به لوازم خانگی کشور به حدی از توانایی و کیفیت رسیده است که نه تنها در عرصه داخلی بلکه درعرصه‌های بین‌المللی نیز قادر به رقابت با تولیدکنندگان خارجی است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین تولیدات و محصولات، تبادل دانش و اطلاعات بین تولیدکنندگان، ارتباط مستقیم بین تولیدکننده و مصرف‌کننده و همچنین آگاهی از سلایق آنها و ایجاد فضای رقابتی و حق انتخاب برای مصرف‌کننده عنوان کرد و گفت:این نمایشگاه باعث ایجاد فضایی رقابتی در میان مشارکت‌کنندگان خواهد شد و تولیدکنندگان داخلی را ترغیب می‌کند تا همگام با تکنولوژی های روز دنیا ،کیفیت محصولات خود را همواره در بالاترین سطح ممکن حفظ کنند.

عبدالملکی افزود:این نمایشگاه به معرفی محصولات جدید، ایجاد فرصت برای برقراری ارتباط و شناسایی تولیدکنندگان داخلی، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری‌های تخصصی ارائه شده از سوی مشارکت‌کنندگان، فراهم‌کردن فرصت انعقاد قراردادهای کاری، پیشرفت و توسعه فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌کنندگان، یافتن نمایندگان فعال شناخت نیازهای مشتری، ارزیابی نحوه افزایش توان صنایع لوازم‌خانگی کمک شایانی می کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان البرزخاطرنشان کرد: از استاندار محترم البرز،رئیس سازمان صنعت،معدن و دیگر عزیزانی که ما را در راه اندازی این سایت نمایشگاهی یاری کردند تشکر نموده و امیدوارم همه فعالان این عرصه دست به دست هم داده تا نمایشگاه بین المللی استان البرز به محلی برای عرضه تولیدات کشور تبدیل شود چرا که این نمایشگاه و منافع حاصل از آن، مختص فرد خاصی نیست و برای مردم این مرز و بوم است.

نام:
ایمیل:
* نظر: