کد خبر: ۲۳۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷
متوسط ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها بابت هر متر آپارتمان مسکونی در منطقه یک به ۱۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و این عدد در چهار نقطه دیگر پایتخت از مرز ۱۰۰ میلیون رد شده است

فرارو- قیمت آپارتمان در پنج منطقه تهران براساس ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها از متری ۱۰۰ میلیون عبور کرده است. در منطقه یک که از سال‌های گذشته گرانقیمت‌ترین نقطه پایتخت معرفی می‌شود، با متوسط قیمت متری ۱۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سروکار داریم و از این حیث مناطق سه و دو به‌ترتیب پشت‌سر منطقه یک می‌ایستند. آمار‌های رسمی از مختصات جدید بازار مسکن تهران ثابت می‌کند در ماه گذشته خانه‌های پایتخت به‌ازای هر متر تقریبا ۸۰ میلیون معامله شدند، اما فروشنده‌ها دلشان را به رقم‌های بالاتری صابون زدند و درحال حاضر به‌طور متوسط روی عدد متری ۹۵ میلیون دست گذاشتند.

قیمت مسکن در منطقه یک؛ ۱۸۹.۵ میلیون

قیمت مسکن در منطقه یک تهران به‌شکل سنتی نسبت به بقیه نقاط پایتخت بیشتر است. همین الان فروشنده‌ها در منطقه یک تهران که محله‌های گرانقیمتی مثل زعفرانیه، نیاوران، محمودیه و ... واقع شده، متوسط ارقام پیشنهادی خودشان را به متری ۱۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رساندند که این عدد نسبت به دومین محدوده گران‌قیمت شهر به‌طور متوسط متری ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بیشتر است.

قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری با این اوصاف در شمالی‌ترین بخش تهران به‌طور متوسط ۱۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود. مثلا فروشنده‌ای در محدوده زعفرانیه بابت آپارتمان ۱۰۰ متری که سال ۹۸ ساخته شده و با آسانسور، انباری و پارکینگ برای فروش گذاشته شده، دقیقا ۱۹ میلیارد طلب کرده است؛ متری ۱۹۰ میلیون.

قیمت مسکن در منطقه دو؛ متری ۱۳۴.۸ میلیون

قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری و دوخوابه در منطقه دو تهران براساس ارقام دلخواه و پیشنهادی فروشنده‌ها باید ۱۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان باشد. درحال حاضر متوسط قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها در بازار مسکن منطقه دو متری ۱۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود و باید برای خانه ۵۰ متری و نقلی در این محدوده از شهر نزدیک شش میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان وسط گذاشت.

متوسط قیمت مسکن در منطقه دو از طرف دیگر نسبت به میانگین ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها در کل تهران متری ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان یعنی تقریبا ۴۰ درصد بیشتر است و از این حیث بعد از مناطق یک و سه، گرانقیمت‌ترین محدوده شهر به‌حساب می‌آید. جایی که محله‌هایی مثل اوین، مرزداران، دریا، دادمان و ... قرار دارد.

قیمت مسکن در منطقه سه؛ متری ۱۵۷.۲ میلیون

قیمت مسکن در منطقه سه تهران، فقط از منطقه گرانقیمتی مثل منطقه یک کمتر است. بررسی‌ها مشخص می‌کند فروشنده‌ها در منطقه سه تهران به‌شکل متوسط روی عددی نزدیک متری ۱۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دست گذاشتند تا برای خرید خانه ۵۰ متری و ۱۰۰ متری به ترتیب هفت میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان و ۱۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بودجه احتیاج باشد.

قیمت خانه ۱۰۰ متری در محدوده دروس تهران که یکی از محله‌های قدیمی منطقه سه به‌حساب می‌آید، در یک آگهی ۱۶ میلیارد تومان قید شده که به‌معنی رقم ۱۶۰ میلیونی بابت هر متر مربع است.

قیمت مسکن در منطقه پنج؛ متری ۱۰۵.۴ میلیون

متوسط قیمت مسکن در منطقه پنج یعنی جایی که بیشترین معاملات مسکونی تهران انجام می‌شود، به بیش از متری ۱۰۰ میلیون رسیده است.

قیمت مسکن در منطقه پنج براساس ارقام موردنظر فروشنده‌ها متری ۱۰۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود و اینطوری کسی که دنبال خرید خانه ۱۰۰ متری است، باید ۱۰ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان جور کند.

منطقه پنج شامل محدوده بین اتوبان اشرفی اصفهانی و بزرگراه آیت‌الله مهدی کنی قرار دارد و به‌عنوان مثال یکی از فروشنده‌ها بابت خانه ۱۰۰ متری که در شهرک نفت منطقه پنج برای فروش گذاشته، ۱۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون طلب کرده است؛ متری ۱۰۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان که تقریبا معادل متوسط ارقام پیشنهادی بقیه فروشنده‌هاست.

قیمت مسکن در منطقه شش؛ متری ۱۱۹.۴ میلیون تومان

قیمت مسکن در منطقه شش براساس آمار‌های رسمی متری ۱۰۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان محاسبه شده، اما قاعدتا ارقام پیشنهادی و مدنظر فروشنده‌ها بیشتر از این حرف‌هاست و درحال حاضر با عدد متری ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان طرف هستیم.

قیمت مسکن در منطقه شش بااحتساب عددورقم‌های پیشنهادی به‌شکلی است که بابت خانه نقلی و ۵۰ متری باید پنج میلیارد و ۷۹۰ میلیون وسط گذاشت و از طرفی ارزش خانه ۱۰۰ متری به ۱۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

آپارتمان ۱۰۰ متری و نوساز در بخشی از خیابان ولیعصر که در منطقه شش واقع شده، در یکی از پلتفرم‌های معروف حول‌وحوش ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون قیمت خورده است. فروشنده روی عدد متری ۱۱۵ میلیون دست گذاشته و تقریبا چهار میلیون زیر متوسط ارقام دلخواه بقیه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار