کد خبر: ۲۳۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
همشهری آنلاین : رسانه‌های عبری از تلاش برای «اختلال در شبکه ارتباطی هواپیمای «العال» که از تایلند به سمت فرودگاه بن گوریون در اراضی اشغالی در حرکت بود خبر دادند.

 این حادثه «در حالی رخ داد که هواپیما در حال عبور از حریم هوایی یمن بود که نگرانی از احتمال خرابکاری را افزایش داد».

در این گزارش آمده‌است: «علی‌رغم ماهیت هشداردهنده تلاش برای تحت کنترل گرفتن آن، این پرواز توانست به مقصد مورد نظر خود برسد و به سلامت فرود بیاید و از یک وضعیت بالقوه فاجعه‌بار جلوگیری کند».

در گزارش شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی «کان» آمده‌است: «عاملان به دنبال دستکاری مسیر هواپیما و شاید منحرف کردن آن از مسیر مورد نظر خود بودند. با این حال، کادر پرواز به سرعت متوجه اختلالات شدند و اقدامات قاطعی برای خنثی کردن تهدید انجام دادند.»

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند: «منابع در سومالی احتمال دخالت سومالی لند (سرزمین سومالی) را که اخیراً قراردادی بحث برانگیز با اتیوپی منعقد کرده‌است، مطرح کردند. انگیزه دقیق تلاش برای تحت کنترل گرفتن این پرواز نامشخص است و مقامات به طور فعال در حال تحقیق درباره این حادثه هستند تا بفهمند چه کسی مسؤول آن است تا از تهدیدات مشابه در آینده جلوگیری کنند.»

در حالی که «دستورالعمل‌های صادر شده به خدمه کابین هواپیما از رویه‌های عادی خارج شد، سوء ظن‌ها درباره انگیزه‌های پنهانی را افزایش داد و ترس‌ها با نشانه‌هایی تشدید شد که عاملان ممکن است قصد داشته باشند امنیت هواپیما را به خطر بیندازند یا آن را به سمت مناطق خطرناک هدایت کنند. علاوه بر این، نگرانی‌هایی از بابت تهدیدات احتمالی زمینی از جمله آدم ربایی وجود داشت».

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار