کد خبر: ۲۳۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
با خرید ۳ هزار رمز ارز توسط شرکت هوش تجاری:
قیمت بیت کوین به دنبال خرید ۳ هزار رمز ارز توسط شرکت میکرو استراتژی به ارزش ۱۵۵ میلیون دلار با رشد ۱۰.۲ درصدی روبرو شد و کانال ۵۷ هزار دلاری را هم فتح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، قیمت بیت کوین به دنبال خرید 3 هزار رمز ارز توسط شرکت میکرو استراتژی به ارزش 155 میلیون دلار با رشد 10.2 درصدی روبرو شد و از کانال 51 به 57 هزار دلاری رسید. این شیب صعودی به اتریوم نیز سرایت کرد و در سقف 22 ماهه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، دیروز بیت‌کوین با هجوم خریداران از کانال 57 هزار دلاری نیز عبور کرد و بالاترین نرخ را از نوامبر سال 2021 به ثبت رساند.

مارک پی برنگر اقتصاددان برجسته این حوزه در خصوص روند قیمتی بی سابقه و چشمگیر بیت کوین و اتریوم در روزهای اخیر، گفت: بیت‌کوین پیش از وقوع هاوینگ از کانال 60 هزار دلار عبور خواهد کرد. بیت‌کوین نسبت به اوایل سال 2024 با رشد 34 درصدی مواجه شده و اتریوم نیز بار دیگر کانال 3 هزار دلاری را فتح کرده و در حال معامله با قیمت 3200 دلار است.

ویلیام نوبل از دیگر اقتصاددانان این حوزه نیز، گفت: با تایید کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا در خصوص ایجاد صندوق‌های ETF و هجوم احتمالی خریداران به این بازار، روند صعودی بیت‌کوین قابل پیش‌بینی بود اما قیمت این دارایی با سرعتی بیش از برآوردها رشد کرد و انتظارات را برای ثبت رکورد قیمتی جدید پیش از آوریل افزایش داد.

از سوی دیگر باید به روند قیمت طلای جهانی که در روز‌ها اخیر بر اثر نوسانات شاخص دلار در بی‌ثباتی به سر می‌برد، نگاهی انداخت. سخنان جان ویلیامز رئیس بانک مرکزی نیویورک مبنی بر موکول کردن سیاست‌های پولی انبساطی به زمان دیگر، موجب شد دلار جهانی حمایت کانال 104 واحدی را از دست داده و به میانه کانال 103 واحدی تنزل یابد. این امر موجب تقویت اندک طلای جهانی نیز شد اما نه به اندازه‌ای که ریزش سرمایه‌گذاران را جبران کند.

برخی کارشناسان معتقدند نوسانات بازارها در مدت زمانی کوتاه دور از انتظار نخواهد بود و اکنون که بیت‌کوین با هجوم تقاضا از کانال 57 هزار دلاری عبور کرده به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر بازار طلا به رمزارزها پناه آوردند.

البته فلز زرد با وجود شیب کاهشی در برابر نوسانات شاخص دلار هیچ‌گاه محبوبیت را از دست نمی‌دهد. زیرا بانک‌های مرکزی از خریداران اصلی این دارایی بشمار می‌روند و نقش مهمی در مقاومت این دارایی در برابر تنش‌ها و نوسانات این فلز درخشان ایفا خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار