کد خبر: ۲۳۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۳
وزیر اقتصاد اعلام کرد:
وزیر اقتصاد با اشاره به اولویت تغییر مدیریتی در ایران خودرو و سایپا از زمان واریز مرحلهٔ دوم سود سهام عدالت با احتمال کاهش ۳۰ درصدی نسبت به واریزی اول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در حاشیه رونمایی از سامانه مدیریت ریسک فساد، گفت: بخش دوم سود سهام عدالت که ۳۰ درصد کمتر از سود مرحله اول در فصل پائیز است تا ۲۵ اسفند به حساب مشمولان واریز می‌شود.

وی افزود: دولت در ایران خودرو و سایپا ۶ و ۱۷ درصد سهام دارد و مابقی سهام به صورت تودلی در شرکت های زیر مجموعه و یا غیر مستقیم است. بخشی از سهام خودروسازان در وثیقه تسهیلات بانک‌ها بود که قرار شد، قبل از واگذاری از وثیقه خارج شود اما اولویت تغییر مدیریت در خودروسازی‌های بزرگ است.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار استفاده از ظرفیت مردمی در قالب سوت زنی و نظارت بر فساد، تلاش شده رویه های اقتصادی مانند گمرک،‌ مالیات،‌ بانکی، خط اعتباری و بیمه‌ای شفاف تا زمینه فساد و رشوه و امضای طلایی حذف شود و مقابله با فساد به روش اصلاح فرآیندها صورت می‌گیرد.

به گفته خاندوزی، اعلام اسامی ابربدهکاران بانکی و بیمه‌ای گامی در جهت شفافیت بشمار می‌رود. صدور مجوزهای کسب و کار الکترونیکی و ابلاغ مالیاتی و تعیین ارزش کالای گمرکی به روش سیستمی و غیر حضوری گام مهمی در جهت کاهش فساد بشمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، طبق محاسبات دارندگان سهام یک میلیونی و ۵۰۰ هزار تومانی حدوداً ۹۷۰ و ۵۱۵ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار