کد خبر: ۲۳۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۴
اینفوگرافیک زیر بر اساس داده‌های بلومبرگ، ثروتمندترین افراد خارج از آمریکا را نشان می‌دهد.

۹ نفر از هر ۱۰ ثروتمند جهان آمریکایی هستند، که عمدتاً ثروت آن‌ها مبتنی بر فناوری است، اما با نگاه به فراتر از مرز‌های ایالات متحده ماجرا فرق می‌کند. در آسیا، مردمی که در بالاترین رده‌های ثروت قرار دارند، غول‌های انرژی و صنعت هستند، در حالی که ثروتمندترین‌ها در اروپا شرکت‌های مرتبط با محصولات لوکس را اداره می‌کنند. بسیاری از این شرکت‌ها در سطح جهانی شناخته شده هستند و تعدادی از آن‌ها فقط در منطقه خود شناخته شده اند.

اینفوگرافیک زیر بر اساس داده‌های بلومبرگ، ثروتمندترین افراد خارج از آمریکا را نشان می‌دهد.

ثروتمندترین‌های جهان

در اینجا ثروتمندترین افراد غیر آمریکایی در جهان تا ژانویه ۲۰۲۴ آمده است:

ثروتمندترین افراد غیر آمریکایی در جهان در سال ۲۰۲۴ (اینفوگرافیک)

برنارد آرنو فرانسوی، با دارایی خالص ۱۸۳ میلیارد دلار، به لطف موفقیت LVMH، مجموعه لوکسی که او اداره می‌کند، ثروتمندترین فرد جهان است.

LVMH با برند‌هایی از جمله Louis Vuitton، Fendi و Christian Dior یکی از بزرگترین شرکت‌های عمومی در اروپا است که در سال ۲۰۲۴ به ارزش ۴۴۴ میلیارد دلار رسید. سال گذشته، این شرکت شاهد درآمد‌های بی سابقه‌ای بود که ناشی از فروش در بخش‌های مد و چرم بود.

ثروتمندترین فرد آمریکای لاتین کارلوس اسلیم با ثروت ۱۰۱ میلیارد دلاری است. ثروت اسلیم تقریباً ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی مکزیک است. ثروت او عمدتاً از مالکیتش بر América Móvil، بزرگترین اپراتور تلفن همراه آمریکای لاتین و همچنین هلدینگ Grupo Carso، به دست آمده است.

ثروتمندترین زن جهان فرانسوا بتانکور مایرز، فرانسوی نیز هست. به گفته بلومبرگ، بتانکور مایرز یک سوم از L’Oreal را کنترل می‌کند و رئیس شرکت سهام خصوصی خانواده اش، Tethys Investments است.

ژونگ شانشان به عنوان ثروتمندترین فرد چین، رئیس شرکت نوشیدنی‌های Nongfu Spring است. او همچنین در شرکت Beijing Wantai Biological Pharmacy Enterprise، تولیدکننده واکسن، سهیم است.

در حالی که ثروتمندترین افراد در آمریکا به شدت در حوزه فناوری متمرکز هستند، بخش اعظم ثروت افراد این لیست ارتباطی با حوزه فناوری ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار