کد خبر: ۲۳۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
ایرنا : جمع زیادی از اهالی ترجیح دادند به‌صورت جمعی رأی خود را به صندوق مستقر در تالار وحدت تهران که محل نام آشنایی برای اهالی سینما، تئاتر، موسیقی و تلویزیون و سایر گروه‌های هنری‌ست، بیاندازند.

اهالی هنر هم روز جمعه ۱۱ اسفند، همگام با اقشار مختلف مردمی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند اما دیدن چهره یکی از سوپر استارهای دهه ۷۰ سینما و تلویزیون در میان آنها، خاطرات زیادی را برای مردم زنده کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ با اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شد و در ساعت ۲۴ آدینه به پایان رسید.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، جمعیت واجد شرایط برای رأی دادن ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفرند که از این تعداد، ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند و حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شدند که ۱۲ درصدشان زن و ۸۸ درصد نیز مرد هستند و ۱۴۴ داوطلب تأیید صلاحیت شده هم برای ورود به مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت کردند.

در این دوره از انتخابات، یک‌هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در ۳۱ استان تعبیه شد که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه دیگر ثابت بودند.

170976287

اهالی هنر هم روز جمعه همگام با سایر آحاد ملت در این ماراتن بزرگ حضور چشمگیر داشتند و جمع زیادی از آنها ترجیح دادند به‌صورت جمعی رأی خود را به صندوق مستقر در تالار وحدت تهران که محل نام آشنایی برای اهالی سینما، تئاتر، موسیقی و تلویزیون و سایر گروه‌های هنری‌ست، بیاندازند.

در تصاویر منتشره از شرکت هنرمندان در انتخابات، دیدن یک چهره خاطرات زیادی از روزهای به‌یادماندنی دهه ۷۰ را برای بسیاری از مردم زنده کرد: «محمود دینی» که با بازی درخشان خود در نقش «علی» در سریال «آیینه عبرت» در کنار هنرمند فقید، زنده‌یاد «جواد گلپایگانی» به یکی از سوپر استارهای سینما و تلویزیون ایران تبدیل شد.

«محمود دینی» زاده ۱۳۴۲ بیجار است که از ۲۲ سالگی و اولین بار با نقش کوتاهی در فیلم «تیغ و ابریشم» از آثار «مسعود کیمیایی» وارد سینما و تلویزیون شد.

وی که از اعضای یگان هوایی کمیته انقلاب اسلامی بود، پس از «تیغ و ابریشم» در فیلم‌های سینمایی بلندی همچون گاومیش‌ها (۱۳۷۵)، گریز از مرگ (۱۳۷۴)، حامی (۱۳۷۳)، مجازات (۱۳۷۳)، مرد کوچک (۱۳۷۳)، شاهین طلایی (۱۳۷۲)، از بلور خون (۱۳۷۱) و تابع قانون (۱۳۷۱) ایفای نقش کرد.

«آینه عبرت» و «برگ‌ریزان» محصول سال (۱۳۷۰) و گزارش؛ نقطهٔ صفر محصول (۱۳۷۱) که هر سه از آثار ماندگار «محسن شاه‌محمدی» هستند، مجموعه‌های پر طرفدار تلویزیونی بودند که محمود دینی در آنها نقش آفرینی کرده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار