کد خبر: ۲۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
مدیرعامل شرکت هلی کوپتری ایران گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و با تربیت جوانان متخصص ،طی دو سال آینده تا حدودی کمبود خلبانان بالگردهای تجاری برطرف می شود.

سید محمود آذین روز شنبه  افزود: آموزشگاه خلبانی که از سه سال پیش توسط این شرکت راه اندازی شده، تربیت خلبانان جوان را در دستورکار خود دارد و در این مسیر، نخستین گروه خلبانی موفق به دریافت گواهینامه های خلبانی شدند.

وی یادآورشد: گروه 15 نفری که از هنرآموزان دارای مدرک خلبانی هواپیمایی بودند، در این دوره ها شرکت کردند و پس از گذراندن دوره های تئوریک به مدت یک ماه دوره های پروازی خود را با بالگرد از نهم تیرماه سال گذشته آغاز کردند. 

مدیرعامل شرکت مزبور افزود : دوره های آموزشی از سوی این شرکت طی سه سال پیش با چهار فروند بالگرد آر 44 آموزشی آغاز شد و نخستین گروه خلبانان بالگرد پس از 11 ماه دوره آموزشی خود را به پایان بردند.

وی گفت :دومین دوره خلبانی بالگرد از دی ماه سال جاری در آموزشگاه خلبانی مزبور به شکل تئوریک و عملی آغاز می شود.

خلبان آذین اضافه کرد : برنامه خرید تعدادی بالگرد دو موتوره سبک و متوسط از اروپا را اطلاع رسانی کرد و این امر در برنامه قرار داد با شرکتهای نفتی می تواند نقش موثری داشته باشد .

به گفته وی، خلبانان تحت تعلیم دوره 75 ساعت پرواز را با بالگرد آموزشی گذرانده پس از قبولی در امتحانات تئوریک و عملی ، برای دریافت گواهینامه CPLH معرفی شدند و همزمان با آغاز بکار ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوا یی و فضایی ایران، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسمی گواهینامه دوره خلبانی کوپترهای تجاری را به این خلبانان اعطا کرد.

نمایشگاه مزبور چهارم آذرماه جاری در تهران توسط محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت افتتاح شد .

نام:
ایمیل:
* نظر: