کد خبر: ۲۳۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
همشهری آنلاین : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: ما اعلام کردیم آمادگی استخدام ۵ هزار پاکبان ایرانی را با حقوق ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان را داریم، تا به امروز ۲۵۰ نفر استخدام شده‌اند.

رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در نشست خبری امروز به تشریح فعالیت‌های شهرداری تهران در روزهای برفی تهران پرداخت و گفت: در اولین شبی که برف به تهران رسید، وضعیت نارنجی اعلام شد و چنین برف سنگینی در منطقه یک پیش بینی نشده بود.

او افزود: در ساعت ۱:۳۰ شب برف سنگین شروع شد. در آن زمان سرمای هوا هم به منفی ۹ درجه در منطقه یک رسید، بنابراین در منطقه یک حجم برف سنگین، کار را سخت کرد. در آن روزها فیلمی از شکل کارکرد یک ماشین مکانیزه حاشیه‌هایی ایجاد کرد. این خودرو با سه تن بار در ساعت ۲ صبح مشغول فعالیت در خیابان شهید باهنر بود، هیچ خودرویی نمی‌توانست در آن خیابان حرکت کند اما این خودرو برف روبی را انجام داد و مهم این بود که صبح خودروهای شخصی می‌توانستند تردد کنند.

به گفته محمدی «ما خودروهای برف روبی را از ۱۰ منطقه معین راهی منطقه یک کردیم. برخی اعلام کردند که من گفته‌ام سه متر برف در خیابان جماران باریده بود اما من گفته بودم که در جماران و خیابان‌های اطراف بیش از ۳ متر دپوی و تجمیع برف داشتیم نه اینکه این میزان برف آمده باشد. ما تا ساعت ۵ بعدازظهر ۵ شنبه در کوچه‌ها برف حمل می‌کردیم و شهر را به مرحله‌ای رساندیم که شهروندان به راحتی بتوانند از شادی برف استفاده کنند.»

 

او در رابطه با نظافت شهر و اجرای طرح‌های جدید برای بهبود رفت و روب پایتخت، توضیح داد: در ۱۸ تیرماه که حکم سازمان مدیریت پسماند برای بنده صادر شد، چند هفته بعد بحث مدیریت یکپارچه شهر در بحث نظافت را پیگیری کردیم، در آن زمان اعلام کردم که یک بازه زمانی ۶ ماهه باید برای اصلاح زیرساخت‌ها ایجاد شود. باید گفت که در ۱۸ تیر ماه در سامانه ۱۳۷ پلاس در مورد ۱۰ موضوع خدمات شهری، هزار و ۳۰۰ شکایت مردمی داشتیم اما این آمار در هفته گذشته به ۵۰۰ شکایت در روز رسیده است. بهترین قاضی عملکرد ما، مردم هستند. تغییر روند نظافت شهر نیازمند زمان است.

محمدی تأ‌کید کرد: ماشین آلات و نیروی انسانی ۲ عنصر مطلوبی هستند که می‌تواند شرایط برای رسیدن به رضایت مطلوب در حوزه رفت و روب داشته باشیم،‌ ما اعلام کردیم آمادگی استخدام ۵ هزار پاکبان ایرانی را با حقوق ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان را داریم، تا به امروز ۲۵۰ نفر استخدام شده‌اند. ما توقع داشتیم که پیمانکاران معدل سنی ماشین آلات را به ۱۴۰۰ برسانند اما معدل ما از ۹۲ به ۹۸ رسیده است و در چند ماه دیگر خودروها به میانگین سنی ۱۴۰۰و ۱۴۰۲ خواهند رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار