کد خبر: ۲۳۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
«تجارت آنلاین» از شرايط دشوار دموکرات‌ها براي حفظ قدرت در کاخ سفيد گزارش مي‌دهد؛
شايد هيچ يک از دموکرات‌ها باور ندارند که بعد از چهار سال در دست داشتن قدرت در کاخ سفيد، در چنان وضعيت متزلزلي باشند که شانس پيروزي آن‌ها در حالت حداقلي باشد. زماني اين مساله براي آن‌ها پرهزينه‌تر و سخت‌تر مي‌شود که بدانيم در طرف مقابل آن‌ها شخصي به نام دونالد ترامپ قرار دارد.

مسیر ناهموار بایدن برای شکست ترامپ

گروه جهان: دونالد ترامپ پس از پیروزی در سه‌شنبه بزرگ و انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، نامزد قطعی فیل‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2024 خواهد بود. تمامی نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهند که او از شانس پیروزی بیشتری نسبت به جو بایدن برخوردار است. مجموع این وضعیت را می‌توان شرایطی کابوس وار برای دموکرات‌ها در نظر گرفت.

 

مسیر دشوار بایدن برای غلبه بر ترامپ

«سی‌ان‌ان» در تحلیلی از انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، نوشت: جو بایدن برخلاف انتخابات ۲۰۲۰ که در کل رقابت‌ها مقابل دونالد ترامپ مورد حمایت واقع می‌شد، این بار مسیر سخت‌تری پیش رو دارد و رقیب وی شانس بالایی برای بازپس گیری کاخ سفید دارد. تارنمای این رسانه آمریکایی در گزارش خود با اشاره به محبوبیت پایین بایدن و عقب ماندن وی از ترامپ در ایالت‌های تاثیرگذار، یادآوری کرد: بر خلاف سال ۲۰۲۰ که ترامپ تقریبا هیچ نکته مثبتی برای پیروزی مقابل بایدن نداشت، ‌اعتماد آمریکایی‌ها به این سیاستمدار جمهوریخواه برای حل بحران های اقتصادی و مرزی و همچنین حمایت طرفدارانش با وجود پرونده‌های جنایی، موضوعاتی است که کار را برای بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ سخت می کند. سی ان ان اضافه می کند: رقابت میان بایدن، ‌نامزد دموکرات ها و ترامپ، ‌نامزد جمهوریخواهان اولین رقابت مجدد بین یک رئیس جمهوری فعلی و یک رئیس جمهوری سابق از سال ۱۸۹۲ است. این گزارش با اشاره به نظرسنجی هایی که در هفته گذشته منتشر شد نوشت: نظرسنجی‌های نیویورک تایمز/ کالج سینا، سی‌بی‌اس نیوز/ یوگاو، فاکس نیوز و وال استریت ژورنال، همگی با اختلاف ۲ تا ۴ امتیاز، درصد بیشتری از آرا را به ترامپ دادند. این نظرسنجی ها در کنار هم تصویری از یک رئیس فعلی مشکل دار را ترسیم می کنند. موضوع فقط این نیست که بایدن در برابر رقیب خود در انتخابات عمومی وضعیت بدتری نسبت به هر رئیس جمهوری فعلی (به استثنای ترامپ در سال ۲۰۲۰) در ۷۵ سال گذشته دارد؛ بلکه موضوع این است که در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰، هیچ برتری برای ترامپ قابل تصور نبود و هیچ نظرسنجی قابل توجهی نشان نمی داد که ترامپ در سطح ملی از بایدن جلوتر است. سی ان ان یادآوری می کند: همچنین در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰، ایالت هایی که بایدن را در صدر فهرست الکترال کالج قرار دادند (آریزونا، جورجیا و ویسکانسین) هر کدام کمتر از یک امتیاز تعیین شدند و او حاشیه خطای بسیار کمی داشت. این گزارش می افزاید: رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا امروز نسبت به چهار سال پیش در وضعیت بسیار بدتری در ایالت‌های میدان نبرد قرار دارد. او در آخرین نظرسنجی از آریزونا، جورجیا و نوادا با پنج امتیاز یا بیشتر از ترامپ عقب بوده است. این در حالی است که از سال ۲۰۰۴ تاکنون هیچ یک از نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری، نوادا را از دست نداده است.

 

گافهای بیپایان بایدن

در سطحی دیگرف گاف‌های بی‌پایان جو بایدن 81 ساله به آسیبی بزرگ برای سبد رای دموکرات‌های تبدیل شده است. در آخرین نمود،  جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ام.اس.ان.بی.سی گفت: ما اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را شکار کردیم و از بین بردیم. اما در عین حال، نباید وارد اوکراین می‌شدیم! منظورم این است که ما نباید وارد عراق و افغانستان می‌شدیم. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اما به این اظهارات بایدن واکنش نشان داده و آن را یک حقیقت دانسته است که نباید بیان می‌شد نه یک گاف کلامی. همچنین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ۸۱ ساله دموکرات آمریکا و یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در جریان سفر به ایالت پنسیلوانیا در یک سخنرانی از مردم خواست تا به او برای ورود به کنگره رای بدهند! بایدن همچنین در جریان این سخنرانی، مرتکب یک سری خطا شد که سوژه طنز برای جمهوری‌خواهان آمریکایی فراهم کرد. به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، جو بایدن در بخشی از سخنرانی خود فریاد زد: پنسیلوانیا، پیامی برای شما دارم؛‌ مرا به کنگره بفرستید! بایدن به مدت شش دوره سناتور آمریکا از ایالت دلاور در کنگره بود، پیش از آنکه در سال ۲۰۰۸ معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده شود.

 

بیاعتمادی گسترده دموکراتها به نظرسنجیهای انتخاباتی

در سطحی دیگر، بتارنمای «هیل» با اشاره به عدم همسویی نظرسنجی‌های انتخاباتی اخیر با نتایج واقعی رقابت‌های مقدماتی و ارائه برخی آمار ناهماهنگ در مورد نظرسنجی‌های صورت گرفته اخیر با رفتار انتخاباتی رای‌دهندگان آمریکایی در سال ۲۰۲۰‌، به بی‌اعتمادی دموکرات‌ها به علمی و دقیق بودن این نتایج اشاره کرده است. ‌دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد فعلی حزب جمهوری‌خواه در نظرسنجی ملی اخیر که توسط نیویورک تایمز و کالج سینا انجام شد با اختلاف ۵ درصد از بایدن پیشی گرفت. این نظرسنجی سخنگوی کمپین دموکرات را بر آن داشت تا استدلال کند که نظرسنجی‌ها همواره دونالد ترامپ را دست بالا و جو بایدن، ‌نامزد دموکرات‌ها را دست‌کم می‌گیرد. هیل این اظهارات را نمادی از وجود شک و تردید عمیق نسبت به قدرت ترامپ در برخی از محافل دموکرات دانسته و افزود: متحدان بایدن با توجه به برخی نتایج اولیه این چرخه که نشان می‌دهد ترامپ رای‌دهندگان میانه‌رو را هنوز جذب نکرده و همچنین دوره‌هایی که در آن دموکرات‌ها بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کردند، ‌به این نتیجه رسیده اند. این گزارش با اشاره به این‌که برخی از دموکرات‌ها نظرسنجی نیویورک تایمز را رد کردند افزود: با توجه به اینکه نظرسنجی ها در سال ۲۰۲۰ نشان داد بایدن با برتری ۱۵ درصدی نسبت به ترامپ حمایت زنان را به دست آورده بود، نتایج نظرسنجی اخیر مبنی بر حمایت مساوی ۴۶ درصدی زنان از ترامپ و بایدن، ‌بسیاری از استراتژیست‌ها را متعجب کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار