کد خبر: ۲۳۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: صدا و سیما تبلیغ سراهای لوازم خانگی را پخش می‌کند، در حالی که اعضای صنف فروشندگان، پول این کار را ندارند و آنقدر هم پول ندارند که بتوانند کالا را به صورت اقساط بفروشند؛ بنابراین اگر دولت حمایت کوچکی از اصناف نکند، چراغ مغازه‌ها روشن نمی‌ماند و کارمندان تعدیل و اخراج می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اقتصادآنلاین: محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: بازار در پایان سال رونقی ندارد و نسبت به سال گذشته، حداقل ۷۰ درصد کاهش فروش داشته‌ایم.
 
وی افزود: به دلیل نوسانات ارزی زیاد، شرایط برای کاسبان سخت شده است؛ ضمن اینکه فروش لوازم صوتی و تصویری از موبایل گرفته تا تلویزیون و اسپیکر، پلی استیشن، رادیوپخش ماشین و آلات موسیقی در رکود کامل است.
 
رمضان ادامه داد: ۱۰ درصد از همکاران من در این صنف تغییر شغل داده‌اند و اکثرا صنف مواد غذایی را انتخاب کرده‌اند؛ چراکه بازار مواد غذایی بهتر از بازارهای دیگر است.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران تصریح کرد: به دلیل وجود سراهای لوازم خانگی، مردم اقبالی به خرید نقدی ندارند و به خرید اقساطی از سراها روی آورده‌اند. با وجود این که خرید از سراها گرانتر تمام می‌شود، به دلیل این که مردم نقدینگی ندارند و به کالا هم احتیاج دارند، مجبور هستند به این روش خرید کنند.
 
به گفته رمضان، ۹۰ درصد کالاهای ما تولید داخل است، ورود کالاهای خارجی ممنوع و واردات آنها از طریق قاچاق است، کالاهای قاچاق در بستر فضای مجازی به فروش می‌رسد.
 
وی می‌گوید: کسانی که قبلا کالای خارجی مصرف کرده‌اند و این اعتقاد را دارند که کالاهای خارجی بهتر است، ذهنیت‌شان تغییر نکرده، مراجعه می‌کنند سراغ این کالاها را می‌گیرند و حتی مصر هستند که این کالاها را تهیه کنند.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران اظهار کرد: قاطبه کالاها به صورت مونتاژی در کشور تولید می‌شود، کالاهای خارجی قاچاق و گران است و گارانتی و خدمات پس از فروش ندارد، خدمات کالا در ایران حرف اول را می‌زند و مردم با همین تولیدات داخلی سر می‌کنند.
 
رمضان عنوان کرد: خواهش ما این است که بانک‌ها از اصناف حمایت کنند، اصناف غریب افتاده‌اند، اگر بانک‌ها شرایطی را که برای مال‌ها و سراها گذاشته‌اند را برای اصناف هم بگذارند، ما می‌توانیم کالا عرضه کنیم، رقابت عادلانه ای در بازار شکل می‌گیرد و در نهایت هم کالا با قیمت مناسب به دست مردم می‌رسد.
 
وی گفت: صداوسیما تبلیغ سراهای لوازم خانگی را می‌کند، در حالی که ما پول این کار را نداریم و آنقدر هم پول نداریم که بتوانیم کالا را به صورت اقساط بفروشیم. اگر دولت حمایت کوچکی از اصناف کند، چراغ مغازه‌ها روشن می‌ماند و کارمندان تعدیل و اخراج نمی‌شوند.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران در پایان تاکید کرد: مردم از خرید کالاهایی که گارانتی ندارد دوری کنند، چون وقتی به مشکل می‌خورند به دلیل این که قیمت کالا بالا رفته، قادر نیستند مجدد خرید کنند. مردم کالای ایرانی که گارانتی و خدمات پس از فروش دارد بخرند و از تولید داخل حمایت کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار