کد خبر: ۲۳۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
همچنان بحثهایی درباره کسب نتیجه مساوی از سوی تیم استقلال در دیدار دربی در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود.

مجتبی جباری بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگویی که به تازگی با عادل فردوسی‌پور ترتیب داد در تحلیل خود از عملکرد استقلال در دیدار دربی اظهار داشت: به اعتقاد من تیم استقلال فوق العاده با تاکتیک و برنامه در دربی حاضر شد. این تیم از ابتدا می‌دانست که از دیدار دربی چه می‌خواهد و با همین شرایط توانست نتیجه مورد نظرش را بگیرد و مانع از عملکرد تیم پرسپولیس شود.

عادل فردوسی‌پور مجری این برنامه در پرسش دیگری از مجتبی جباری این موضوع را مطرح کرد که آیا استقلال به خواسته‌اش رسید و رفته بود تا بازی را با نتیجه مساوی تمام کند یا نه که «۸ شاکی» در واکنش به این موضوع به سبک فوتبال پرسپولیس اشاره کرد و گفت: معمولاً تیم‌هایی که ریتم بازی یا تمپوی آن را در اختیار می‌گیرند کم کم به مسابقه سوار می‌شوند و می‌توانند به تیم مقابلشان ضربه بزنند. پرسپولیس از این قبیل تیم‌هاست و در مسابقات می‌تواند به خاطر ریتم رو به جلوی تیمش به خواسته‌اش برسد اما استقلال در دیدار مقابل پرسپولیس این شرایط را از تیم مقابل گرفت.

جباری با تمجید از تصمیمات جواد نکونام برای این بازی ادامه داد: او با بردن سیلوا به راست و عقب بردن چشمی در خط دفاعی شرایط دیگری به سازمان دفاعی تیمش داد البته از طرفی باید این را هم گفت که چون هر دو دفاع میانی تیم پرسپولیس در این بازی غایب بودند این تیم نمی‌توانست آنطور که باید و شاید کارش را پیش ببرد.

دفاع مجتبی جباری از سرمربی استقلال مقابل فردوسی‌پور/ ۸ شاکی به اوسمار گفت چطور می‌توانست استقلال را شکست بدهد

وی افزود: وقتی کنعانی‌زادگان و گولسیانی در این بازی نبودند عملاً تیم پرسپولیس قدرت بازی‌سازی خودش را هم از دست داده بود و شاید سرمربی پرسپولیس می‌توانست با تعویض‌هایش شرایط بهتری را برای تیمش ایجاد کند اما اوسمار ویرا عملاً هیچ کاری نکرد و فقط نظاره‌گر بازی تیمش مقابل استقلال بود در حالی که شاید با یکی دو تعویض که البته مهره‌های زیاد و خوبی هم روی نیمکتش داشت و دستش نسبت به استقلال پرتر بود می‌توانست این کار را انجام بدهد و به خواسته‌اش برسد.

جباری در ادامه صحبت‌هایش گفت: تیم آنالیز استقلال کاملاً با دقت کار کرده بود و حریف را به خوبی می‌شناخت از طرفی نکته جالب درباره تیم استقلال این است که وقتی بازیکنانش توپ را در اختیار ندارند شدت حساسیتشان نسبت به بازی بیشتر از زمانی است که توپ را در اختیار دارند. در واقع سرمربی تیم اینگونه به بازیکنان یاد داده که بعد از ، از دست دادن توپ بیشتر تلاش کنند تا آن را دوباره به دست بیاورند و همین نکته باعث می‌شود در مواقع این چنینی استقلال تیم برتر میدان باشد.

جباری در واکنش به این صحبت فردوسی‌پور که عملکرد نکونام تا چه اندازه در کار مربیگری به سبک فوتبالش در دوران بازیگری اش مربوط می‌شود گفت: من و جواد نکونام در دوران فوتبالمان تقریبا سبک خودمان را داشتیم من رو به جلو بودم و جواد با تفکرات دفاعی کار می‌کرد که البته این را هم خیلی خوب بلد است. طبیعتاً مدت طولانی هم که او در کنار کیروش حضور داشت از نوع فوتبال کیروش تاثیرات درستی گرفته و می‌داند که برای اجرای سیستم‌های دفاعی چه کارهایی باید انجام بدهد. باز هم می‌گویم که کار آنالیز تیم استقلال از پرسپولیس فوق العاده بود و این بهترین روشی بود که جواد نکونام می‌توانست برای گرفتن نتیجه در دربی به کار بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار