کد خبر: ۲۳۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
گلکسی آ ۵۵ سامسونگ و گوگل پیکسل ۷a مهم‌ترین میان رده‌های حال حاضر بازار هستند که رقابت تنگاتنگی را تشکیل داده‌اند. اما چرا باید گوشی سامسونگ را برنده نبرد این دو بدانیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از زومیت، درست زمانی که گمان می‌کردیم گوشی‌سازان و علاقمندان به گوشی‌های موبایل اشتیاق خود به دستگاه‌های میان رده را از دست داده‌اند، چندین محصول سرشناس و ارزشمند اقتصادی به بازار عرضه شده و نبرد سنگینی را در این کارزار آغاز کرده‌اند. تنها چند هفته پیش گوشی ناتینگ فون ۲a به‌طور رسمی رونمایی شد و با ایجاد سر و صدای فراوان در بازار توانست ضمن تبدیل شدن به یکی از بهترین گوشی های میان رده سال ۲۰۲۴، فروشی باورنکردنی را هم تجربه کند.

۷ ویژگی که گلکسی آ ۵۵ سامسونگ را به میانرده ای بهتر از پیکسل ۷a تبدیل می‌کند

با این وجود Nothing Phone (۲) تنها میانرده مطرح این روزها نیست و سامسونگ هم با معرفی دو گوشی گلکسی آ ۳۵ و گلکسی آ ۵۵ موفق شد خیلی زود توجهات را از گوشی جدید ناتینگ به سمت خود جلب کند! در میان این دو گوشی، گلکسی A۵۵ محصول گران‌تر و پریمیوم‌تری است که قرار است به‌طور مستقیم با محصولاتی چون ناتینگ فون ۲a و پیکسل ۷a رقابت کند. همچنین در ادامه نیز احتمالا گوگل گوشی پیکسل ۸a خود را در فصل تابستان معرفی کرده و نبرد میان رده‌های اندرویدی بازار را داغ‌تر خواهد کرد.

۷ ویژگی که گلکسی آ ۵۵ سامسونگ را به میانرده ای بهتر از پیکسل ۷a تبدیل می‌کند

در عین حال، بزرگترین رقیب پیکسل ۷a در بازار میان رده‌ها هم‌اکنون گلکسی آ ۵۵ تازه‌وار سامسونگ است که با افزودن برخی قابلیت‌های پریمیوم به نسل قبل و رفع تعدادی از نواقص آن اکنون به محصولی کامل‌تر تبدیل شده است. طبیعتا گوگل و سامسونگ هریک طرفداران دوآتشه خود را دارند که ممکن است پیکسل ۷a را به A۵۵ ترجیح دهند یا برعکس! با این حال در ادامه این متن سعی داریم به نکاتی اشاره کنیم که احتمالا آ ۵۵ سامسونگ را برنده نبرد با پیکسل ۷a گوگل می‌کنند.

۷ ویژگی که گلکسی آ ۵۵ سامسونگ را به میانرده ای بهتر از پیکسل ۷a تبدیل می‌کند

چرا گلکسی آ ۵۵ سامسونگ از گوگل پیکسل ۷a گوگل گوشی بهتری است؟

ترجیح دادن یک گوشی موبایل به دیگری، بیش از هرچیز به تجربه کاربری ارائه شده توسط هریک بستگی خواهد داشت. در سال‌های گذشته بارها دیده شده که محصولاتی با مشخصات فنی نه چندان قدرتمند موفق شده‌اند با ارائه قابلیت‌های کاربرپسند و جذاب گوی سبقت را از گوشی‌هایی بسیار گران‌تر و پریمیوم‌تر بربایند. در عین حال مواردی که در ادامه مورد اشاره قرار می‌گیرند، همگی تاثیر مستقیمی در تجربه کاربری گوشی‌های موبایل داشته و می‌توانند بر انتخاب یک محصول بر دیگری تاثیرگذار باشند.

۷ ویژگی که گلکسی آ ۵۵ سامسونگ را به میانرده ای بهتر از پیکسل ۷a تبدیل می‌کند

صفحه نمایش بزرگتر با نرخ نوسازی بالاتر

گوشی های اقتصادی معمولا از صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن پایین و نرخ رفرش کسل‌کننده ۶۰ هرتز بهره می‌برند. با این وجود گوگل و سامسونگ توانسته‌اند با ارائه صفحه نمایش‌هایی جذاب در محصولات میان رده‌شان، خود را از سایرین جدا کنند. با این وجود از میان این دو گوشی مدعی، گلکسی آ ۵۵ صاحب صفحه نمایش بهتری است که علاوه بر اندازه بزرگتر، نرخ رفرش بالاتری را هم ارائه می‌کند.

۷ ویژگی که گلکسی آ ۵۵ سامسونگ را به میانرده ای بهتر از پیکسل ۷a تبدیل می‌کند

میان رده جدید سامسونگ از یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره برده و فضای بیشتری را در مقایسه با نمایشگر ۶.۱ اینچی اولد Pixel ۷a ارائه می‌کند. علاوه بر اندازه بزرگتر، صفحه نمایش گلکسی A۵۵ همچنین نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه خواهد کرد که باعث می‌شود ویدیوها و انیمیشن‌ها روی این گوشی روان‌تر و باکیفیت‌تر به نظر برسند. برای مقایسه، پیکسل ۷a نرخ رفرش ۹۰ هرتزی دارد که ممکن است در برخی بازی‌های اکشن و پر زد و خورد کمی کندتر از رقیب به نظر برسد.

۷ ویژگی که گلکسی آ ۵۵ سامسونگ را به میانرده ای بهتر از پیکسل ۷a تبدیل می‌کند

دوام و استحکام بالاتر

با وجود این که هر دو گوشی گلکسی آ ۵۵ و پیکسل ۷a از استاندارد IP۶۷ برای مقاومت در برابر سقوط ناگهانی درون آب یا نفوذ گرد و غبار بهره می‌برند، اما استفاده از لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس در A۵۵ روی صفحه نمایش و قاب پشتی باعث شده که شاهد مقاومت بیشتری در برابر ضربه و سقوط در این گوشی باشیم. این درحالیست که گوگل در پیکسل ۷a از لایه محافظ گوریلا گلکس ۳ استفاده کرده است.
سامسونگ همچنین سال گذشته هم در گوشی گلکسی A۵۴ از لایه گوریلا گلس ۵ برای محافظت از صفحه نمایش استفاده کرده بود. در عین حال امسال این کمپانی تصمیم گرفته مقاومت نسل جدید میان رده‌هایش را هم‌تراز با پرچمداران شناخته‌شده‌اش ارتقا دهد.‌ البته لایه گوریلا گلس ۳ به کار رفته در میان رده گوگل هم عملکرد خوبی در برابر خط و خش و آسیب‌های فیزیکی دارد. با این وجود اگر قرار باشد یکی از دو میان رده مورد بحث را به عنوان برنده انتخاب کنیم، قطعا سراغ گلکسی آ ۵۵ سامسونگ خواهیم رفت.

۷ ویژگی که گلکسی آ ۵۵ سامسونگ را به میانرده ای بهتر از پیکسل ۷a تبدیل می‌کند

تنوع بالاتر دوربین‌ها

کاربری دوربین‌های پشت هم یکی دیگر از مواردی است که می‌توانند در انتخاب یکی از دو گوشی گلکسی A۵۵ و پیکسل ۷a تعیین‌کننده باشد. دلیل این امر تجهیز میان رده سامسونگ به یک لنز اضافی است که می‌تواند کاربری ماژول دوربین آ ۵۵ را ارتقا دهد. به‌طور دقیق، ماژول دوربین سه‌تایی Galaxy A۵۵ تشکیل‌شده از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک نمونه ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و یک ماژول ۵ مگاپیکسلی ماکرو است که برای ثبت تصاویر پرتره بسیار مفید ظاهر می‌شود. از سوی دیگر، سیستم دوربین دوگانه Pixel ۷a قادر به ثبت مستقیم تصاویر ماکرو نیست!
البته با وجود این که گلکسی آ ۵۵ یک دوربین ماکرو بیشتر از پیکسل ۷a دارد، اما نکته مهم در ثبت تصاویر پرتره، توانایی تفکیک سوژه و ارائه بالاترین کیفیت است. میان رده گوگل البته تا کنون از تمامی تست‌ها و بنچمارک‌های مربوط به دوربین سربلند بیرون آمده و حتی به‌دفعات در لیست گوشی‌های اندرویدی با بهترین سیستم دوربین هم جای گرفته است. بنابراین علیرغم این که روی کاغذ ماژول دوربین گوشی کهکشانی سامسونگ مجهزتر و توانمندتر است، اما گوگل هم در این بخش پا پس نخواهد کشید!

ظرفیت بالاتر باتری

در گذشته تنها پرچمداران توانایی قرار گرفتن در میان گوشی‌های با بالاترین شارژدهی باتری را داشتند. این روند اما در سال‌های اخیر دستخوش تغییراتی شده و محصولات میان رده نیز با باتری‌های حجیم و مصرف بهینه‌شان توانسته‌اند به رقم‌های فوق‌العاده‌ای برای شارژدهی برسند. گلکسی آ ۵۵ یکی از همین گوشی‌های میان رده است که ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته و احتمالا قادر خواهد بود شارژدهی یک یا حتی دو روزه را نیز با هر بار شارژ به کاربران ارائه کند.
از آن سمت اما پیکسل ۷a از یک باتری ۴۳۸۵ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که در تست‌های مصرف انرژی عملکردی متوسط را ثبت کرده و احتمالا قافیه را به میان رده جدید سامسونگ واگذار خواهد کرد. چندی پیش اتفاقی مشابه در بازار میان رده‌ها رخ داد و گوشی ناتینگ فون ۲a موفق شد شارژدهی به‌مراتب بهتری را در مقایسه با پیکسل ۷a گوگل ارائه کند.

ضعف گوگل در شارژدهی محصولاتش البته تنها مختصر میان رده‌ها نیست؛ چراکه پیش‌تر پیکسل ۸ پرو این کمپانی نیز در مقایسه شارژدهی پرچمداران سال ۲۰۲۴ عملکردی بسیار ضعیف‌تر را در مقایسه با دیگر گوشی‌های پریمیوم بازار داشت. بنابراین تراشه‌های تنسور گوگل هنوز در بخش مصرف انرژی قادربه رقابت با چیپست‌های اسنپدراگون و حتی اگزینوس نبوده و نیازمند بهینه‌سازی‌های فراوانی هستند.

سرعت شارژ بالاتر

به طور مشابه، گلکسی آ ۵۵ سامسونگ از نظر سرعت شارژ هم با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی عملکرد بهتری را در مقایسه با پیکسل ۷a ارائه می‌دهد. به این ترتیب میان رده امسال سامسونگ می‌تواند در زمان ثابت تا درصد بیشتری شارژ شود و برای افرادی که سبک زندگی شلوغی دارند مناسب‌تر باشد. البته سرعت شارژ هیچ یک از این دو گوشی در مقایسه با محصولات چینی هم‌رده قابل قبول نیست. با این وجود در همین سطح نیز گلکسی A۵۵ برنده رقابت دو گوشی میان رده مورد بحث در بخش سرعت شارژ است.
سامسونگ متاسفانه در A۵۵ نیز روند عدم ارائه آداپتور شارژ در جعبه محصول را ادامه داده است. بنابراین اگر تا کنون هیچ گوشی جدیدی از سامسونگ نداشته‌اید، ناچارید آداپتور را نیز به‌طور جداگانه خریداری کنید. از سوی دیگر، شارژ بیسیم نیز جایی در این محصول اقتصادی‌تر ندارد و از این حیث باید امتیاز بالاتر را به میان رده گوگل داد!

رنگ‌بندی جذاب‌تر

کاربران گوشی‌های مدرن معمولا همراه دستگاه خود یک قاب محافظ هم خریداری می‌کنند. بنابراین شاید رنگ یک گوشی آن‌طور که زمانی ارزشمند بود حائز اهمیت نباشد. با این حال سامسونگ گلکسی آ ۵۵ خود را در چهار رنگ جذاب آبی کم‌رنگ، زرد، آبی پررنگ و بنفش روانه بازار کرده و همگی را با پیشوند «Awesome» مشخص نموده است. رنگ بنفش این میان رده (Awesome Lilac) به‌طور خاص فوق‌العاده چشم‌نواز طراحی شده و با افکت نوری رنگین کمانی که ارائه می‌کند قادر است جلوه بصری فوق‌العاده‌ای داشته باشد.
به همین جهت اگر رنگ و جلوه گوشی موردنظرتان اهمیت زیادی دارد، Galaxy A۵۵ به‌مراتب دست پر تر از Pixel ۷a به میدان آمده!

قیمت مناسب‌تر

در کنار تمامی موارد یاد شده، قیمت اندکی مناسب‌تر گلکسی A۵۵ هم می‌تواند نکته مثبت دیگری باشد که در برابر پیکسل ۷a ارزش خرید بالاتری به آن می‌بخشد. البته این گوشی در مقایسه با نسل قبلی خود بازار محدودتری داشته و قیمتش در برخی مناطق دنیا هنوز مشخص نیست. با این وجود به نظر می‌رسد به‌طور کلی سامسونگ محصول ارزان‌تری را در مقایسه با پیکسل ۷a روانه بازار خواهد نمود. برای مثال، قیمت گلکسی آ ۵۵ در انگلستان برابر با ۴۴۰ پوند اعلام شده؛ درحالیکه پیکسل ۷a قیمتی ۴۵۰ پوندی دارد.
بنابراین افرادی که به بودجه اهمیت داده و دنبال خرید بهترین گوشی اقتصادی بازار هستند هم احتمالا از محصول جدید کره‌ای‌ها استقبال بیشتری خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار