کد خبر: ۲۳۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
​مدیرعامل بیمه سلامت گفت: طبق مصوبه شورای عالی بیمه، با افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۳ موافقت کردیم و آن را امضا کردیم؛ باید تامین منابع هم انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: تعرفه‌ها ۷ سال افزایش خوبی نداشته و کم کم باید این مساله مرتفع شود.

وی افزود: بیمارستان‌های دولتی مشکلات جدی دارند و بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی نیز وضعیت مشابه دارند.

مدیر عامل بیمه سلامت تصریح کرد: طبق مصوبه شورای عالی بیمه، با افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۳ موافقت کردیم و آن را امضا کردیم؛ باید تامین منابع هم انجام شود.

ناصحی به بودجه طرح دارویاری در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۶۹ همت مصوب شده که ۴۰ همت هزینه شده و ۲۹ همت مربوط به تجهیزات است که هنوز قیمت گذاری نشده که محاسبه شود.

وی درباره گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از افزایش هزینه‌های سلامت، افزود: رشد هزینه‌های سلامت که از جیب مردم پرداخت می‌شود، بیشتر در بخش سرپایی است.

ناصحی گفت: ۸۰ درصد مردم خدمات سرپایی را از بخش خصوصی می‌گیرند و حمایت بیمه‌ها در این بخش خیلی پایین و در حد ۲۰ درصد است.

وی افزود: برای افزایش حمایت از هزینه‌های مردم، باید بودجه بیمه حداقل ۳ برابر شود.

ناصحی درباره تعرفه‌های پزشکی گفت: موضوع تعرفه بسیار مهم است و باید بر اساس قیمت تمام شده تعیین شود تا مؤسسات و مراکز بتوانند هزینه‌های خود را تأمین کنند.

ناصحی در واکنش به فروش آنلاین دارو، گفت: نگرانی ما، بحث‌های نظارتی است که باید اعمال شود.

وی در ادامه با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز به صورت کامل استقرار یافته است، افزود: در بسیاری از بیماری‌ها بستر حمایتی کامل شده است. مرتباً نیز از معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغیه می‌آید و بیمه سلامت نیز طبق آن ابلاغیه پوشش‌ها را فراهم می‌کند.

ناصحی همچنین به همکاری سازمان بیمه تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: به این ترتیب بیمه شدگان صعب العلاج بیمه تأمین اجتماعی نیز در سامانه صعب العلاج ادغام شده‌اند و در مجموع اکنون ۲ میلیون نفر بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند که خدمات لازم و حمایت‌های ویژه را دریافت می‌کنند. همچنین ۹۰ درصد از بیماری‌هایی که طبق پروتکل ابلاغ شده‌اند اکنون در این سامانه‌ها بارگذاری شده‌اند.

منبع : برنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار