کد خبر: ۲۳۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: متاسفانه با بررسی انجام شده عامل انسانی در آتش‌سوزی اراضی منابع طبیعی در بخش راین قطعی است.

علیرضا ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: بررسی‌های لازم برای پیدا کردن دلیل آتش‌سوزی مراتع بخشی از اراضی منابع طبیعی در بخش راین شهرستان کرمان انجام شده که قابل تامل است.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید از منطقه توسط یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان تا نقطه آتش‌سوزی و شاهدین عینی این مسئله قطعی است که متاسفانه این آتش‌سوزی توسط بومیان منطقه و تعدادی از دامداران غیرمجاز ایجاد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه تعدادی از دامداران غیرمجاز هنگام چرای گوسفندان خود برای طبخ غذا یا چای از آتش استفاده کردند، گفت: متاسفانه این افراد بعد از اتمام کار آتش را رها کردند و یا به درستی و کامل خاموش نکرده بودند که همین امر منجر به آتش‌سوزی گسترده شده است.

وی با بیان اینکه این افراد از دامداران غیرمجاز بومی منطقه هستند که دو نفر از شاهدان عینی آنها را شناسایی کردند و به دستگاه قضایی معرفی شدند، گفت: تخریب هرگونه منابع طبیعی جرم است و بر اساس قانون با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان وجود دامداران غیرمجاز و چرای بدون مجوز دام خود در مراتع است، افزود: برای دامداران مجاز و دارای پروانه چرا دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و این افراد کاملاً با احتمال وقوع حوادث و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی آشنا می‌شوند و خودشان همیار ما هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این اتفاق توسط افرادی انجام شده که تعدادی گوسفند در خانه نگهداری می‌کنند و آن را برای چرا به مراتع اطراف برده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه بر اثر این آتش‌سوزی حدود یک هکتار از درختان گز حاشیه رودخانه دچار حریق شد.

به گزارش تسنیم بر اثر آتش‌سوزی سه‌شنبه 7 فروردین در محدوده روستای خیچ و قصرمیان بخش راین در شهرستان کرمان بیش از یک هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی در آتش سوخت که با اطلاع به موقع ساکنین روستا و اقدام مامورین یگان حفاظت از پیشروی آتش جلوگیری و حریق مهار شد.

انتهای پیام/511/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار