کد خبر: ۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان:
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان ایران با بیان اینکه دولت باید فاصله‌ای که میان خریداران با قدرت خرید افتاده است، را با ارائه طرح‌ها و یا همین پرداخت تسهیلات کاهش دهد، گفت: پرداخت تسهیلات 60 میلیونی قیمت مسکن را بالا نمی‌برد و نمی‌تواند التهابی در بازار مسکن ایجاد کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛فرشید پورحاجت گفت:به نظر می‌رسد که پرداخت تسهیلات 60 میلیون تومانی خرید مسکن در ابتدا قرار بوده که مبلغ پایه باشد و این مبلغ متناسب مناطق مختلف کشور افزایش یابد.
 
وی افزود: شاید این مبلغ 60 میلیون تومان برای شهرهای با جمعیت 500 هزار نفر جوابگو باشد، اما نمی‌تواند قدرت خرید متقاضیان مسکن در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرهایی چون تهران را بالا ببرد.
 
پورحاجت با بیان اینکه این مبلغ 60 میلیون تومان باعث رونق مسکن نخواهد شد، تاکید کرد: به نظر بنده پرداخت تسهیلا 120 میلیون تومان برای تهران می‌تواند مناسب باشد، بنابراین تصور نمی‌کنم که پرداخت 60 میلیون تومان بتواند در شهرهای بزرگ و تهران که قیمت یک متر مربع حداقل 3 میلیون تومان است، تاثیرگذار باشد.
 
دبیر کانون سراسری انبوه سازان ایران ادامه داد: بهترین روش برای بالا بردن قدرت خرید و افزایش تولید مسکن پرداخت تسهیلات به سازندگان و انتقال آن به خریداران است که خوشبختانه طی درخواست‌هایی که از سوی کانون سراسری از دولت شده این موضوع توسط آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حال پیگیری است.
 
وی افزود:به هرحال قیمت مسکن در دو سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است، بنابراین باید دولت به گونه‌ای شرایط خریداران و متقاضیان مسکن را متناسب با شرایط روز تطبیق دهد، بنابراین باید با ارائه طرح‌های مناسب و پرداخت تسهیلان فاصله قدرت خریداران و قیمت مسکن را کاهش دهد.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: