کد خبر: ۲۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
واردات محصولات کشاورزی 30 درصد کاهش یافت
به گزارش تجارت آنلاین ، حسن رکنی روز چهارشنبه در جمع مسئولان و دست اندرکاران تولید استان اردبیل افزود: این کاهش به دلیل افزایش تولید محصولات کشاورزی در داخل کشور است، به عنوان نمونه امسال هشت میلیون و 800 هزار تن در کشور گندم تولید شد.
وی بیان کرد: امسال بخش کشاورزی شاهد رشد پنج درصدی است و این امر موفقیت بزرگی برای این بخش محسوب می شود .
او با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ در کشور گفت: در ابتدای انقلاب متوسط سرانه مصرف مرغ در کشور 6 کیلوگرم بود در حالی که هم اکنون این میزان به 26 کیلوگرم یعنی بیشتر از سرانه مصرف جهانی با 12 کیلوگرم رسیده است.
وی اضافه کرد: میانگین تولید تخم مرغ قبل از انقلاب پنج کیلو و 800 گرم بود که این میزان هم اکنون 11.5 کیلوگرم می باشد .
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه پارسال 150 هزار تن مرغ و تخم مرغ از کشور صادر شده است ، بیان کرد: امسال صادرات دام و طیور نسبت به پارسال 20 درصد افزایش خواهد داشت .
استاندار اردبیل نیز در این آیین گفت: دولت تدبیر و امید یک میلیارد دلار از هشت میلیارد دلار اختصاصی به مهار آب های مرزی را به استان اردبیل اختصاص داده است و با صرف آن 60 هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل خواهد شد.
مجید خدابخش افزود: تقویت زیر ساخت های کشت و صنعت مغان و پارس در شمال استان باید در اولویت کاری دست اندرکاران بخش کشاورزی باشد ضمن اینکه ایجاد شرکت های کشت و صنعت جدید و مدرن به توسعه و عمران استان کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به تجدید نظر در تولید محصولات کشاورزی در استان اردبیل گفت : تولید زعفران باید بیش از پیش در استان مورد توجه قرار گیرد زیرا در کمترین سطح کشت بیشترین میزان درآمد را می توان از آن بدست آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر: