کد خبر: ۲۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
مدیرعامل شرکت راه آهن تاکید کرد؛
تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت راه آهن ایران با تاکید بر رشد همزمان شرکت راه آهن و شرکت های خصوصی، اظهار کرد: تعالی راه آهن و شرکت های خصوصی در کنار هم٬ دو بال حرکت ریلی کشور هستند.
به گزارش تارنمای خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن پورسید آقایی در دومین جشواره تعالی حمل و نقل ریلی در سالن شهید دادمان گفت: این جشنواره با هدف ایجاد حرکت و انگیزه در بین شرکت های ریلی در حوزه بار و مسافر و نیز اداره های کل نواحی راه آهن برگزار شده است.
وی تصریح کرد: اگر همه مقررات و دستورالعمل ها در شرکت راه آهن برای حرکت بخش خصوصی اصلاح شود اما بخش خصوصی غیر فعال و راکد باشد، هرگز نمی توانیم به رشد مورد نظر دست یابیم. اگر بخش خصوصی فعال باشد اما راه آهن کارآمدی لازم را نداشته باشد، باز هم تعالی مد نظر محقق نمی شود.
پور سیدآقایی افزود: ممکن است، بخواهیم به سمت تعالی حرکت کنیم اما روش رشد صحیح را ندانیم به همین دلیل یک طرف، انگیزه تعالی و طرف دیگر سیستماتیک بودن نوع حرکت است که باید دریابیم در کجاها این حرکت را باید ادامه داد.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه سیستماتیک بودن کمک می کند تا زودتر به اهداف برسیم٬افزود: این جشواره تلاش دارد به صورت همه جانبه٬ کارشناسی و با استفاده از تجربیات بین المللی از شرکت ها و اداره های کل نواحی راه آهن که شاخصه های برتر دارند٬ تقدیر به عمل آورد.
پورسیدآقایی با بیان اینکه اگر سازمان ها فقط درونگر باشند و توجهی به خروجی فرآیند کاری خود نداشته باشند، به هیچ جا نخواهند رسید٬ افزود: در عین حال اگر فقط به دنبال نتایج بیرونی باشیم بدون اینکه بخش توانمندسازی شود٬ این نتایج ظرف مدت کوتاهی از بین می رود.
معاون وزیر راه و شهرسای یادآور شد: این مدل ارزیابی که در جشنواره تعالی دنبال می شود به ما می آموزد تا چگونه یک مدل ارزیابی دقیق داشته باشیم و خودمان را بررسی کنیم.
وی گفت: در راه آهن نیز باید همه جانبه نگری در بخش های مختلف و در اداره های کل نواحی ایجاد شود تا برای رسیدن به رشد سالیانه 22 درصدی حمل بار براساس برنامه ششم گام برداریم. 
این مقام مسئول افزود: شاید یک سال با همه قوا تلاش کنیم تا به این رشد برسیم اما چنانچه توانمندسازی صورت نگیرد و همدلی کارکنان و اصلاح فرآیندهای این مدل انجام نشود، نمی توانیم به خروجی مستمر و مد نظر خود برسیم.
وی رشد نسبی شرکت ها و اداره های کل نواحی راه آهن را نسبت به سال گذشته مطلوب و قابل قبول ارزیابی و عنوان کرد: به طور قطع سال به سال در این ارزیابی ها شاهد بهبود و رشد خواهیم بود و امیدوارم با یک روند آهسته و پیوسته همه شرکت ها و اداره های کل با وجود داوری های دقیق تر رشد پیدا کنیم.
در پایان این مراسم، تندیس دومین جشنواره جایزه تعالی و تقدیرنامه به شرکت های حمل و نقلی و ادارات کل اهدا شد. براین اساس؛ اداره کل راه آهن خراسان موفق به دریافت تقدیر نامه سه ستاره تعالی سازمانی، ادارات کل راه آهن تهران و اصفهان و شرکت های ریل پرداز سیر و حمل و نقل ریلی رجا نیز تقدیر نامه دو ستاره دریافت کردند.
ادارات کل راه آهن هرمزگان و آذربایجان و سه شرکت حمل و نقلی بهتاش سپاهان، جوپار و مهتاب سیر موفق به دریافت تقدیر نامه یک ستاره شدند.
پنج شرکت حمل و نقلی نیز تقدیر نامه جایزه تعالی را دریافت و به 9 اداره کل راه آهن گواهی تعهد به تعالی سازمانی اهدا شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: