کد خبر: ۲۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا کنون، حدود 700 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده است.
 احمد اصغری مهرآبادی روز سه شنبه در مراسم افتتاح چهار هزار و 300 واحد مسکن مهر استان گیلان در رشت افزود: با تحویل این تعداد مسکن، بیش از دو و نیم میلیون نفر، از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تا پایان امسال، خانه دار می شوند.
وی ادامه داد: امسال بنا بود که 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح شود که تاکنون 270 هزار واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اظهار کرد: تا کنون از دو میلیون و 216 هزار واحد قرارداد مشارکت مدنی پروژه مسکن مهر ، یک میلیون و 870 هزار واحد به اتمام رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 205 هزار واحد مسکن در مرحله نازک کاری و 90 تا 95 هزار واحد نیز در مرحله سفت کاری است.
به گفته مهرآبادی، درصدد هستیم که به غیر از پروژه هایی که معارض داریم، تا پایان سال 95 تمام پروژه های مسکن مهر را به بهره برداری می رسانیم .
وی همچنین به دو مصوبه شورای پول و اعتبار برای ارائه تسهیلات بهتر به واحدهای مسکن مهر در دولت تدبیر و امید اشاره و اضافه کرد: یکی از این مصوبه ها، افزایش تسهیلات پروژه های مسکن مهر از 25 میلیون به 30 میلیون تومان بود که شامل یک میلیون و 60 هزار واحد بوده و در حال پرداخت شدن است.
وی اضافه کرد: دیگر مصوبه، افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات از 15 به 20 سال برای کمک به صاحبان این واحدهاست.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین از افتتاح چهار هزار و 296 واحد در استان گیلان خبر داد.
وی گفت: گیلان دارای 52 هزار و 330 واحد قرارداد منعقد است که تاکنون 36 هزار و 201 واحد آن واگذار شده و با افتتاح این واحدهای مسکن مهر، تعداد واحدهای افتتاح شده در استان، به 40 هزار و 497 واحد خواهد رسید. 
مهرآبادی با اشاره به مشخصات پروژه های افتتاحی مسکن مهر استان گیلان تصریح کرد: از مجموع یک هزار و 500 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 500 واحد تعاونی، 590 واحد سه جانبه و 410 واحد خودمالکی می باشد که با هزینه ای بالغ بر 900 میلیارد ریال افتتاح و آماده واگذاری است.
وی یادآور شد: از این میزان هزینه، 450 میلیارد ریال سهم تسهیلات اعتباری می باشد. 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر هم دو هزار و 796 واحد با صرف هزینه ای بالغ بر یک هزار و 660 میلیارد ریال آماده تحویل می باشد که سهم تسهیلات بانکی آن، 556 میلیارد ریال است. 
در مراسم افتتاح این پروژه ها که به نمایندگی از سایر پروژه های مسکن مهر استان در پروژه 300 واحدی گیل صلب مسکن مهر رشت انجام شد، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز گفت: برای ساخت هریک از این واحدهای مسکونی، 300 میلیون ریال تسهیلات اعتباری پرداخت شده است. 
شعبانعلی خاوری با بیان اینکه نوع سازه این واحدهای مسکونی اسکلت فلزی است، افزود: تلاش شده تا مسائل بهینه سازی مصرف انرژی مورد توجه قرار بگیرد. 
وی اضافه کرد: این واحدها در قالب 12 بلوک در پنج طبقه و هر واحد، 75 متر مربع ساخته شده که دارای امکانات کامل آب ، برق ، گاز ، فاضلاب و سامانه خنک کننده و گرمایشی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: