کد خبر: ۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۰
سازمان نظام کاردانی کشور خبر داد:
موذن گفت: میزان صنعتی‌سازی در کشور پس از کاهش ساخت وساز مسکن به کمتر از 27 درصد رسید.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ مهدی موذن با بیان اینکه صنعتی‌سازی در کشور ما تا کنون فرهنگ‌سازی نشده است گفت: متاسفانه مهندس کاردان کار ساختمانهای ما هیچ آموزشی در زمینه صنعتی‌سازی ندیده اند و کمتر آشنایی با این حوزه دارند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه تنها بخشی ارز واحدهای مسکن به شیوه صنعتی‌سازی ساخته شده است در حالی که صنعتی‌سازی باید گاهی بخشهای واحدهای مسکونی از زیرساختها تا روبناها به این شیوه ساخته شود.

موذن در ادامه تصریح کرد: در سالهای گذشته که تیراژ واحدهای مسکن در بالا بود صنعتی‌سازی 27 درصد رشد کرده بود با پایان ساخت و سازهای مسکن در صنعتی‌سازی به شدت کاهش یافته است.

این سازمان نظام کاردانی با اشاره به اینکه رشد صنعتی‌سازی در کشور ما نیازمند کار فرهنگی است گفت: متاسفانه برخی از سازندگان فکر می‌کنند که با اجرای صنعتی‌سازی هزینه های آنها افزایش می‌یابد اما در صورتی که این موضوع رایج شود صرفه‌جویی بسیار در بخش استفاده از مصالح ساختمانی می‌شود.

موذن در ادامه توضیح داد: کاهش زمان ساخت وساز و صرفه‌جویی در بخش انرژی از دیگر مزایای صنعتی‌سازی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عمر ساختمانهای کشور در حال حاضر بیشتر از 30 سال نیست در حالی که با اجرای صنعتی‌سازی عمر واحدهای مسکونی بیش  از 100 سال می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنعتی سازی ، کاهش ، ساخت ، ساز
نام:
ایمیل:
* نظر: