کد خبر: ۳۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: نگاه بلند رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری زمینه ساز توسعه همه جانبه بنادر چابهار و سواحل زیبای مکران است.
عباس آخوندی روز جمعه در سفر به چابهار و بازدید از طرح های توسعه بنادر و راه آهن چابهار- ایرانشهر اظهار داشت: چابهار با موقعیت راهبردی مناسب بزودی از نظر زیرساختهای ریلی، جاده ای، هوایی و توسعه بنادر به پیشرفت های خوبی خواهد رسید.
وی گفت: دولت با اختصاص اعتبارات لازم عزم جدی برای توسعه چابهار دارد و بزودی شاهد تحولات عظیم در این منطقه خواهیم بود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری تاکید فراوانی برای توسعه سواحل مکران دارند و این نگاه می تواند برای توسعه بیشتر موثر باشد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای توسعه بنادر چابهار اقدامات خوبی انجام شده است و بزودی ظرفیت بندر از 2.5 (دو و نیم) میلیون تن به 8.5 (هشت و نیم) میلیون تن خواهد رسید.
آخوندی با بیان اینکه چابهار منطقه ویژه اقتصادی، تجاری و گردشگری است، خاطرنشان کرد: ایجاد خط ریلی، راه اندازی خطوط کشتیرانی مسافری با کشورهای همسایه، احداث فرودگاه بین المللی و جاده ترانزیتی از ضرورتهای چابهار است.
مدیر پروژه راه آهن چابهار- زاهدان نیز در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت این پروژه گفت: عملیات اجرایی راه آهن چابهار- نیکشهر- ایرانشهر از آبان سال 1392 بطول 310 کیلومتر آغاز شده است.
سردار سیدخداکرم حسینی با بیان اینکه با وجود مشکلات اعتباری عملیات راه آهن چابهار- ایرانشهر متوقف نشده و بسرعت در حال انجام است، افزود: یکی از مهمترین مشکلات این پروژه ملی تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات است.
وزیر راه و شهرسازی را در این سفر یک روزه علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حامد علی مبارکی مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و مسئولان محلی شهرستان های چابهار و کنارک همراهی می کردند.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: