کد خبر: ۳۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
مدیرعامل شركت شناورسازان صنعت دریا خرمشهر از ساخت هشت فروند شناور جدید مطابق با آخرین فناوری و استاندارد جهانی این صنعت در دنیا در این شركت به همت متخصصان داخلی خبر داد.
اسدالله رحمانی روز چهارشنبه با تشریح توانمندی شركت های داخلی در طراحی و ساخت شناورها و كشتی های مورد نیاز افزود: این شناورها شامل 2 فروند یدك كش 24 متری با پیشرفت 85 درصد فیزیكی، یك فروند یدك كش 29 متری با 85 درصد پیشرفت فیزیكی، كشتی تفریحی كاتاماران 320 نفره با 70 درصد پیشرفت، كشتی مسافربری با ظرفیت 110 مسافر و 2 فروند فلت بارج سه هزار تنی است.
وی اظهار كرد: این شناورها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و از محل كمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی و صندوق توسعه صنایع دریایی در حال ساخت است كه تكمیل برخی از این شناورها به علت همكاری نكردن شركت كمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و صندوق توسعه صنایع دریایی نیمه تمام مانده است.
وی با انتقاد از برخی سازمان ها در خصوص حمایت نكردن از صنایع دریایی گفت: شناوری كه خارج از كشور با 20 تا 30 میلیون دلار فروخته شده و ارز كشور را خارج می كند با اعتباری حدود 9 میلیون دلار با همان كیفیت مورد نظر رقیب خارجی در داخل كشور ساخته می شود.
رحمانی به بیش از 2 هزار كیلومتر ساحل در خلیج فارس و موقعیت ممتاز و استراتژیك ایران در طراحی و ساخت شناورها اشاره كرد و گفت: بدون تردید به بهسازی و توسعه صنعت نوپای كشتی سازی نیاز داریم تا بتوانیم جوابگوی نیاز خطوط كشتیرانی و حضور موثر در عرصه دریاها و سهیم شدن در تجارت جهانی باشیم.
وی افزود: این موضوع قبل از نیاز به سرمایه احتیاج به مدیریتی صحیح، حمایت و تشویق صنعت گران و استعدادهای بالقوه در این صنعت و میدان دادن به بخش خصوصی است كه برخی موارد، برخی گروه ها و سازمان ها درصدد زمین زدن بخش خصوصی در بخش دریا هستند در صورتی كه این صنعت در صورت برنامه ریزی درست و حمایت از قابلیت های بسیاری در زمینه ایجاد اشتغال موثر و درآمدزایی ریالی و ارزی برای كشور عزیزمان برخوردار است.
مدیرعامل شركت شناور سازان صنعت دریا خرمشهر از اشتغال 200 نفر در شركت صنعت دریا در 2 كارخانه خرمشهر و هندیجان خبر داد و اظهار كرد: این شركت توانسته با استفاده از دانش متخصصان داخلی برای نخستین بار در كشور جرثیقل 400 تنی حمل شناور را طراحی كرده و در یارد شماره 2 در هندیجان به بهره برداری برساند.
رحمانی به ساخت و به آب اندازی نخستین شناور آتش نشان (آتشخوار) به نام 'مفتون' در شركت شناورسازان صنعت و دریای خرمشهر و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به جمع پنج كشور سازنده شناورهای آتش نشان اساره كرد و افزود: در صورت حمایت از این صنعت می توانیم بازار ساخت این شناور ها را در دست بگیریم.
رحمانی با بیان جزئیات توانمندی های عملیاتی این شناور افزود: با ساخت و به آب اندازی نخستین شناور آتش نشان (آتشخوار) به نام 'مفتون' در شركت شناورسازان صنعت و دریای خرمشهر، جمهوری اسلامی ایران به جمع پنج كشور سازنده شناورهای آتش نشان پیوست.
مدیرعامل شركت شناورسازان صنعت و دریا خرمشهر گفت: این شناور نیز دارای 29 متر طول، 9 متر عرض، چهار متر عمق بوده و توان حركت در رودخانه، دریا و اقیانوس با سه هزار اسب بخار را دارد.
رحمانی ارزش جهانی این شناور را بیش از پنج میلیون دلار اعلام كرد و افزود: برای ساخت این شناور 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رحمانی گفت: این محصول، نخستین شناور آتش خوار تولید داخل است كه به همت متخصصان داخلی، طراحی و ساخته شده و توانایی كمك به كشتی های نفتكش حادثه دیده و اسكله های نفتی است.
این فعال اقتصادی استفاده بهینه از ماشین آلات و تجهیزات مناسب در انجام طرح ها، افزایش سطح دانش و مهارت كاركنان موثر بركیفیت انجام كار را از برنامه های راهبردی این شركت برای سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اعلام و بیان كرد: تمامی مراحل طراحی و شناورهای این شركت و بسیاری از قطعات مورد نیاز شركت به همت و تلاش متخصصان داخلی ساخته می شود.
رحمانی، حمایت از تولید داخلی به معنای واقعی را رمز رونق پایدار اقتصادی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در موضوع اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: اگر توانستیم اشتغال موجود را حفظ كرده یا اشتغالزایی كنیم، آن موقع است كه امنیت پایدار ایجاد كرده ایم.
شركت شناور سازان صنعت دریا در شهرستان خرمشهر قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: