کد خبر: ۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه راه‌آهن نباید هزینه خدمات ایستگاهی را از مسافر دریافت کند، گفت: اگر راه‌آهن این موضوع را در قانون بودجه مد نظر قرار دهد تا این هزینه از آن طریق تأمین شود، مجلس همکاری می‌کند.
به گزارش تجارت آنلاین ؛غلامحسین کاتب با حضور در غرفه فارس در نمایشگاه مطبوعات ۹۳ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر لزوم افزایش کیفیت خدمات قطار‌های مسافری،‌ اظهار داشت: نرخ بلیت قطار در 10 ماه گذشته افزایش بسزایی داشته است و حدود 60 درصد تغییر قیمت داشته‌ایم‌، اما به میزان افزایش قیمت بلیت قطار و به تناسب این رشد نرخ‌ها، تفاوتی در کیفیت خدمات ارائه شده مشاهده نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: قطعاً با افزایش قیمت‌های بلیت، باید امکانات رفاهی قطار‌ها رشد بیشتری داشته باشد، اما با وجود این افزایش قیمت‌ها شرکت‌ها خدمات را افزایش ندادند و این مورد با سیاست‌گذاری نظام در تناقض است.

وی یادآور شد: حداقل از دولت انتظار داشتیم، با این افزایش قیمت‌های بلیت قطار انتظارات مردم در مورد کیفیت خدمات قطار‌ها برآورده شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در دوره مدیریت جدید راه‌آهن همکاری و همگرایی در بدنه راه‌آهن چندان نمودی ندارد و افزایش سوانح ریلی در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل افزایش داشته است؛ قطعاً تعداد ناوگان و میزان خطوط ریلی تغییر نکرده است، اما با وجود افزایش قیمت بلیت در حالی که باید ایمنی ارتقاء داشته باشد، میزان سوانح ریلی کم نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت بلیت قطار دریافت هزینه خدمات ایستگاهی از مردم است، ‌بیان کرد: دولت هزینه خدمات ایستگاهی را از محل بودجه تأمین کند و این فشار مالی از دوش مسافر برداشته شود.

کاتب اظهار داشت: طبق قانون اگر نتوانیم به شرکت‌های بخش خصوصی کمک کنیم، اما می‌توان به دولت کمک مالی کرد؛ در مورد هزینه‌های ایستگاهی نیز دولت می‌تواند در قالب بودجه تأمین کند، بدون آنکه‌ از جیب مسافر تأمین شود، تا با افزایش قیمت بلیت قطار هم مواجه نباشیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: همچنین در گام دوم از راه‌آهن انتظار داریم، طبق اجرای قانون اصل 44 هزینه‌های خود را کاهش داده تا تعرفه‌ها رشد نکرده و منابع مالی راه‌آهن تأمین شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: راه آهن ، هزینه ، بودجه
نام:
ایمیل:
* نظر: