کد خبر: ۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
مدیر عامل فرابورس ایران از شدت گرفتن عرضه‌های اولیه در فرابورس و نیز آغاز معاملات ثانویه اسناد خزانه اسلامی خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين،‌ امیر هامونی در گفت‌وگو با ایسنا، از شدت گرفتن عرضه های اولیه خبر داد و گفت:با توجه به توقف عرضه‌های اولیه طی 5 ماه گذشته و با توجه به مساعد شدن شرایط بازار،از هفته گذشته روند عرضه‌های اولیه شکل گرفت و اگر شرایط بازار مساعد باشد و شرکت‌ها و ناشرین اطلاعات خود را روی سامانه کدال قرار داده و نهایی کنند، هفته‌ای یک عرضه اولیه خواهیم داشت.

وی همچنین از آغاز معاملات ثانویه اسناد خزانه اسلامی خبر داد و گفت:یکی از مهم ترین برنامه های فرابورس تا پایان سال راه‌اندازی معاملات ثانویه اسناد خزانه اسلامی برای تامین مالی پیمانکاران و طلبکاران دولت است.

وی توضیح داد:پیمانکاران وزارت نیرو و راه پروژه هایی برای دولت انجام داده اند که دولت نتوانسته است طلب آنها را پرداخت کند لذا قرار است این تسویه در قالب اسناد خزانه اسلامی صورت گیرد و در بازار فرابورس معاملات ثانویه آن انجام شود.

مدیرعامل فرابورس همچنین به وضعیت اوراق تسهیلات مسکن اشاره کرد و گفت:در حال حاضر شرایط عرضه و تقاضا در این اوراق به تعادل رسیده و نوسان در اوراق " تسه" مشاهده نمی شود و قیمت ها ثابت شده است.

هامونی به راه اندازی صندوق بازارگردانی بانک مسکن اشاره کرد و افزود:درخواست راه اندازی این صندوق به سازمان بورس وفرابورس داده شده و قرار است صندوق ویژه بازارگردانی اوراق تسهیلات مسکن راه اندازی شود تا نوسانات موجود در این اوراق کنترل شود.

وی در خصوص ساز و کار این صندوق توضیح داد:این صندوق منابع را از عموم سرمایه گذاران دریافت کرده و در بانک مسکن سپرده گذاری می کند و در کنار سود سپرده‌هایی که می گیرد،اوراق را دریافت کرده و در بازار به فروش می‌رساند. با این ساز و کار حجم عرضه اضافه شده و قیمت به راحتی کنترل می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش حجم عرضه، میزان عرضه و تقاضا در این اوراق برابری می کند، یادآور شد:همچنان محدودیت هایی شامل سقف خرید برای هر کد معاملاتی و دوره نگه داری که در اردیبهشت ماه اعمال شد،کماکان برقرار بوده و لحاظ می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار