کد خبر: ۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
رئیس اتحادیه گل و گیاه:
عجایبی گفت: به دلیل قرار گرفتن در ماه‌های محرم و صفر و با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما میزان ضایعات گل به 80 درصد رسیده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛جلال عجایبی رئیس اتحادیه گل و گیاه اظهار داشت: ما در اوایل امسال تا آبان ماه وضعیت رکود را به دلیل گرانی شاهد بوده و هستیم و این امر تأثیر زیادی در این بخش گذاشته است. 

وی در ادامه افزود: صادرات گل زمانی معنا پیدا می کند که ما پایانه صادراتی در کشور داشته باشیم که تا به امروز که 20 درصد این پایانه نیازمند تسهیلات برای اتمام است ولی هنوز جهاد کشاورزی برای این پایانه مهم که بخش صادراتی ما را نیز تشکیل می‌دهد تسهیلاتی در اختیار ما قرار نداده است. 

عجایبی با اشاره به دعوت از وزیر جهاد کشاورزی برای بازدید از این پایانه نیمه‌تمام شرق تهران تصریح کرد: متأسفانه هنوز وزیر برای بازدید از این پایانه برنامه‌ای نداشته‌ و امیدواریم با رایزنی‌هایی که معاونت باغبانی و دفتر گل و گیاه این وزارت‌خانه داشته‌ایم از این پروژه‌های مهم بازدیدی داشته باشند. 

رئیس اتحادیه گل و گیاه با انتقاد از واردات بی‌رویه اتحادیه میوه و تره‌بار و گل و گیاه گفت: این اتحادیه درست است که در زمینه صادرات فعالیت می‌کند ولی در حال حاضر بیشتر به واردکننده در این بخش تبدیل شده است. 

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر هم صادرات بیشتر جنبه‌ چمدانی دارد و صادرات به مفهوم وسیع را در کشور شاهد نبوده‌ایم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: ضایعات ، گل ، کشور
نام:
ایمیل:
* نظر: