کد خبر: ۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت: در هفت ماهه ابتدایی امسال بیش از 3000 تن فرش دستباف به ارزش بیش از 166 میلیون دلار صادر شده که از لحاظ ارزشی و وزنی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته ولی با این وجود هنوز با جایگاه اصلی صادرات فاصله وجود دارد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، یازدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم با حضور استاندار قم، سرپرست مرکز ملی فرش ایران، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت و رییس اتحادیه صادر کنندگان فرش دستباف قم افتتاح شد.

حمید کارگر - سرپرست مرکز ملی فرش ایران - در آیین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات پیش روی فرش دستباف نیازمند عزم و همت همگانی هستیم، اظهار کرد: در استان ها همه نهادهای استانی و محلی مرتبط باید این هنر- صنعت را یاری کنند و امیدواریم استانداری قم نیز همراه این حوزه باشد.

کارگر افزود: فرش دستباف دو ویژگی فرهنگی و اقتصادی را با هم دارد و می تواند در سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" به عنوان هنر - صنعتی که دارای کالایی صادراتی با ارز آوری و اشتغال زایی بالاست مطرح باشد.

وی گفت: در شرایط اقتصاد مقاومتی نیز فرش دستباف در مقایسه با سایر صنایع با توجه به نیاز کم برای سرمایه گذاری در تولید، وجود دانش و مهارت فنی آن در کشور و مواد اولیه موجود در داخل بدون اینکه دشمنان کشور بتوانند در فرایند تولید این هنر- صنعت خللی ایجاد کنند می تواند باعث رونق اقتصادی و صنعتی کشور شود.

طبق اعلام شاتا، سرپرست مرکز ملی فرش ایران با اشاره به مشکلات ایجاد شده در فرایند بیمه قالیبافی و اقدامات صورت گرفته برای شناسایی و لغو بیمه افراد غیر شاغل در قالی بافی افزود: رایزنی هایی نیز برای افزایش اعتبار بیمه قالی بافان برای سال آینده انجام شده است.

کارگر با تاکید بر ضرورت وجود نمایشگاه اختصاصی فرش دستباف در استان قم افزود: اقداماتی نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سرعت بخشیدن به تکمیل نمایشگاه اختصاصی فرش دستباف استان قم صورت گرفته است.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران با نادرست دانستن تلاش ها برای پایین آوردن قیمت تمام شده فرش دستباف با هدف رقابت با دیگر کشورها گفت: فرش دستباف ایران را نباید ارزان فروخت و کاستن از کیفیت و ارزش های فرش ایرانی با نیت کم کردن قیمت آن اشتباهی مهلک برای این هنر- صنعت است.

گفتنی است این نمایشگاه تا یکم آذرماه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار