کد خبر: ۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
وزير راه‌آهن هند خبر داد:
وزير راه‌آهن هند در مذاكره با وزير راه و شهرسازی بر آمادگی شركت‌های هندی برای سرمايه‌گذاری در بخش ريلی کشورمان تاكيد و از گسترش همكاری‌ها در حوزه حمل و نقل استقبال كرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي؛ سورش پارباكارپاربو در ديدار عباس آخوندي در دهلي نو با ابراز علاقه مندي به همكاري با ايران گفت: دو كشور مي توانند در زمينه حمل و نقل و راه آهن همكاري گسترده اي داشته باشند.
 
وزير راه آهن هند بيان داشت: شركت هاي هندي آماده اند در بخش توسعه زيرساخت ها، واگن سازي و توسعه راه آهن ايران سرمايه گذاري کنند.
 
همچنين در ديدار بعدازظهر جمعه وزير راه و شهرسازي کشورمان با سورش پارباكارپاربو در دهلي نو، دو طرف زمينه هاي همكاري ريلي را بررسي کردند.
 
آخوندي هم در اين ديدار گفت: جمهوري اسلامي آماده است از توانمندي هند در زمينه توسعه بخش ريلي و ساخت واگن استفاده كند.
 
وي در ادامه با اشاره به همسايگي ايران با افغانستان و پاكستان كه عضو سارك هستند، اظهار داشت: ايران مي تواند زمينه دسترسي اين كشورها به خليج فارس و درياي عمان را فراهم كند.
 
آخوندي گفت: ايران وهند مي توانند در زمينه نفت، گاز و پتروشيمي نيز همكاري هاي گسترده اي داشته باشند.
 
وزير راه و شهرسازي کشورمان و وزير راه آهن هند در اين ديدار بر توسعه همكاري هاي ريلي به ويژه در بخش زير ساخت، علائم و حمل و نقل تاكيد كردند.
 
وزير راه وشهرسازي روز سه شنبه وارد دهلي نو شد و با وزراي حمل و نقل جاده اي و بازرگاني هند ديدار و گفت وگو كرد.
 
دراين ديدارها دو طرف بر توسعه روابط بازرگاني و تجاري بين دوكشور تاكيد كردند.
 
آخوندي درادامه سفر خود روز چهارشنبه و پنجشنبه براي شركت در هجدهمين اجلاس سران اتحاديه همكاري هاي منطقه اي جنوب آسيا موسوم به سارك به كاتماندو پايتخت نپال سفر كرد و در مراسم افتتاحيه اين اجلاس به عنوان عضو ناظر سخنراني کرد.
 
وزير راه و شهرسازي در بازگشت از نپال در آخرين روز از سفر چهار روزه خود با وزير راه آهن هند در خصوص همكاري دو جانبه بحث و تبادل نظر كرد.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: