کد خبر: ۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بنادر شمال کشور ظرفیت پذیرش 20 میلیون بار را دارند، گفت: بندر چمخاله از سوی بخش خصوصی و با ظرفیت 2 میلیون تن ساخته می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر؛علیرضا کبریایی با اشاره به اینکه بزرگترین کشتی که در دریای خزر تردد دارد 5 هزار تن است، گفت: این کشتی در بنادر شمال کشور ما پلهوگیری می‌شود، ضمن اینکه بنادر شمال برای 7 هزار تن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه بندرانزلی و بندر امیرآباد برای پذیرش شناورهای 7 تا 8 هزار تن است که نسل آتی شناورهای شمال به شمار می رود، اظهار داشت: طرح توسعه بندرامیرآباد انجام شده است و در موج شکن و اسکله های بندر انزلی هم در حال انجام است.

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بنادر شمال کشور در مقایسه با بنادر کشورهای همسایه از نظر توسعه ای و سرمایه گذاری قابل مقایسه نیست، افزود: الان ظرفیت حداقل 20 میلیون تن در بنادر شمال داریم اما اینکه کشورهای همسایه قابلیت این میزان جابجایی را داشته باشند هم اهمیت دارد.

کبریایی افزود: بخشی از ترانزیت هم به سازمان‌های دیگر برمی گردد و سازمان بنادر فقط متولی ایجاد زیرساخت است که ما به عنوان سازمان بنادر بیش از 20 میلیون تن را آماده کرده‌ایم.

وی در خصوص ساخت بندرچمخاله، اظهار داشت: بندر چمخاله قرار است تا ظرفیت 2 میلیون تن از سوی بخش خصوصی ساخته شود که یک سرمایه‌گذار هم قراردادی را با اداره کل بنادر گیلان بسته است و برای شروع عملیات برنامه زمانبندی داده شده است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: قرار است سرمایه گذار در مدت مشخص طرح را بیاورد و اگر مورد قبول واقع شد قرارداد بسته شود که فعلا در مرحله مطالعاتی است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: