کد خبر: ۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز ذخیره‌سازی برای 41 هزار و 500 تن میوه شب عید کشور در مازندران خبر داد و گفت: تا پایان دی ماه برای عقد قراردادها و ذخیره‌سازی وقت داریم.
به گزارش تجارت آنلاین ؛محمد جعفری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این شهرستان اظهار داشت: در راستای حمایت از اشتغال و تولید در روستاها و جلوگیری از بحران سیل، 15 میلیارد تومان به مدت سه سال از طریق ماده 10 و 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به منظور ساخت باغ در اراضی شیب‌دار اختصاص یافت که در مجموع، 45 میلیارد تومان است.

* مبادله موافقت‌نامه برای 1700 هکتار از اراضی شیب‌دار مازندران

وی بیان داشت: در سال‌جاری یک‌‌ هزار و 700 هکتار از اراضی شیب‌دار مازندران شناسایی و مبادله موافقت‌نامه برای اقدامات اجرایی انجام شد که در هر سال، 8 میلیارد تومان از رقم 15 میلیارد تومان به تامین آب اختصاص می‌یابد که در مجموع سه سال، 24 میلیارد تومان است.

* آغاز ذخیره‌سازی برای 41 هزار و 500 تن میوه شب عید کشور

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره تنظیم بازار میوه شب عید، اظهار داشت: براساس مصوبه کمیته تنظیم بازار کشور، در سال جاری میزان 41 هزار و 500 تن مرکبات برای تنظیم بازار شب عید، ذخیره‌سازی می‌شود که این کار با دبیری سازمان تعاون روستایی استان مازندران آغاز شده است.

جعفری تصریح کرد: بعد از ابلاغ مصوبه تنظیم بازار، آیین‌نامه اجرایی توسط سازمان تعاون روستایی کشور به استان ابلاغ و بلافاصله کمیته مربوطه تشکیل و عملیات اجرایی برای خرید مرکبات از باغداران و تشکل‌ها به ویژه اتحادیه باغداران آغاز شد.

وی بیان داشت: ذخیره‌سازی و عقد قرارداد باید تا پایان دی ماه به پایان برسد.

* اختصاص 123 میلیارد تومان برای جبران خسارت‌ سرمازدگی و برف سال 92

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره خسارات وارده به بخش کشاورزی در سال گذشته و نحوه پرداخت تسهیلات، اظهار داشت: در راستای خسارت وارده به بخش کشاورزی در سال 92 که مجموع آن 900 میلیارد تومان است، به میزان 123 میلیارد تومان تسهیلات بانکی کم‌بهره توسط بانک‌های عامل شامل رفاه، صادرات، تجارت، ملت و کشاورزی به خسارت‌دیدگان سرمازدگی و برف استان پرداخت می‌شود.

جعفری تصریح کرد: از این میزان، 70 میلیارد تومان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی توسط بانک کشاورزی و تجارت تقسیم‌بندی شعبه‌ای انجام گرفته و در حال پرداخت است.

* استمهال بدهی خسارت‌دیدگان سرما و برف سال 92

وی درباره استمهال بدهی خسارت‌دیدگان، گفت: براساس بند «د» قانون بودجه 93، با شناسایی خسارت‌دیدگان توسط کمیته‌ای به مسئولیت فرماندار و دبیری مدیر جهاد کشاورزی هر شهرستان، خسارت‌دیدگان مشخص و بار مالی ناشی از استمهال نیز معین شده و به منظور تامین اعتبار، به مدیریت بحران وزارت کشور ارسال شده است.

* استخدام 283 ناظر برای محصولات استراتژیک مازندران

معاون اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: 283 نفر از ناظران گندم، برنج و برخی دیگر از محصولات استراتژیک توسط سازمان جهاد کشاورزی در بهمن سال‌جاری استخدام می‌شوند.

وی تصریح کرد: اقدامات اولیه برای استخدام این افراد، انجام پذیرفته و در ماه‌های آینده قبل از سال جدید، فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: