کد خبر: ۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارت ناشی از سرمازدگی باغات مرکبات از سوی باغداران تاکید کرد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛عزیزاله شهیدی‌فر اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، خطر وقوع برف و یخبندان و کاهش شدید دما هوا تا 10- (منفی ده درجه) در بعضی از نقاط استان از تاریخ هجدهم دی به مدت 5 روز بسیار جدی بوده و ضروری است تمهیدات پیشگیرانه جهت کاهش خسارت به باغات مرکبات از سوی باغداران صورت گیرد.

وی ادامه داد: تسریع در برداشت میوه‌ها، محلول پاشی برگی درختان مرکبات با ترکیبات آنتی استرس حاوی پتاس بالا و آمینو اسیدها با دُز توصیه شده، ایجاد پوشش برای ساقه نهال‌های جوان و حتی تنه درختان مسن تر

با کاه و کلش یا گونی و فوم از جمله تمهیدات پیشگیرانه در جهت کاهش خسارت سرما و یخبندان به باغات مرکبات از سوی باغداران است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: خودداری از عملیات هرس قبل و بعد از وقوع یخبندان، استفاده از وسایل گرما زا از جمله بخاری‌های باغی و فن‌های مناسب و بستن دریچه‌ها و تهویه‌های انبارهای

نگهداری میوه و ایجاد پوشش روی جعبه‌ها در ساعات وقوع یخبندان از اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش خسارت سرما و یخبندان به باغات مرکبات از سوی باغداران است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: