کد خبر: ۷۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
جزئیات شیوه جدید توزیع گوشت تنظیم بازاری اعلام شد
یک مقام مسئول در وزارت صنعت گفت: مقرر است فهرست یارانه ‌بگیران از سازمان هدفمندی احصا شود تا از طریق فروشگاه‌های متصل به سامانه تجارت داخلی گوشت با قیمت تنظیم بازار دریافت کنند.
فقط یارانه بگیران گوشت و مرغ دولتی می گیرند

یک مقام مسئول در وزارت صنعت گفت: مقرر است فهرست یارانه ‌بگیران از سازمان هدفمندی احصا شود تا از طریق فروشگاه‌های متصل به سامانه تجارت داخلی گوشت با قیمت تنظیم بازار دریافت کنند.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی اظهار داشت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده مقرر است شیوه توزیع گوشت تنظیم بازاری تغییر کند، در این راستا گوشت تنظیم بازاری برای جامعه هدف، توزیع خواهد شد.

وی درباره مکانیزم عرضه گفت: مقرر است فهرست یارانه ‌بگیران از سازمان هدفمندی احصا شود تا در سامانه تجارت داخلی بارگذاری شود، در این صورت فروشگاه‌هایی که به این سامانه متصل هستند، می‌توانند گوشت تنظیم بازاری را برای گروه‌های هدف عرضه کنند.

 مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت اظهار داشت: در این راستا سازمان هدفمندی، اطلاعات مرتبط یارانه بگیران را برای درج در سامانه تجارت داخلی ارائه می‌کند و در این قالب جامعه هدف می‌توانند از فروشگاه‌هایی که پوز متصل به این سامانه را دارند، گوشت خریداری کنند.

وی گفت: از سوی دیگر پیش از این گوشت وارداتی در خرده‌فروشی‌ها تکه می‌شد اما در قالب جدید گوشت وارداتی چهار تکه می‌شود، یعنی هر شقه به دو تکه تقسیم می‌شود و عنوان گوشت تنظیم بازار و قیمت بر بسته‌ها درج خواهد شد. به این ترتیب گوشت وارداتی در بسته‌های سه تا چهار کیلویی بسته بندی می‌شود تا مردم دچار اتلاف وقت برای خرید نشوند و صف‌ها از میان برود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین ، توزیع و تنظیم بازار در پاسخ به این سئوال که گوشت تنظیم بازاری در این قالب در چه نقاطی توزیع می‌شود، گفت: اسامی واحدها اطلاع رسانی می‌شود و واحدهای عرضه‌کننده نیز مکلف به نصب بنر هستند.

وی تاکید کرد: البته تدابیری در خصوص بعد خانوار و ... نیز اندیشیده می‌شود و به زودی گوشت‌ها در بسته‌های دو، دو کیلو و نیم، سه، سه کیلو و نیم و چهار کیلویی بسته بندی می شود و افراد با توجه به نیاز خود می توانند این گوشت را خریداری کنند.

به گفته وی این شیوه تخصیص سبد غذایی، خانوارهایی که آسیب دیده‌اند را تامین می‌کند.

کلامی به مردم اطمینان داد، دولت با تمامی توان در حال تامین گوشت مورد نیاز کشور است و از این نظر نگرانی وجود ندارد.

او با تاکید بر اینکه پیشگیری از قاچاق از یک سو و واردات دام مولد برای افزایش ظرفیت تولید گوشت در کشور از سوی دیگر در حال پیگیری است، اضافه کرد: بر اساس اعلام متولی اصلی این مساله، وزیر جهاد کشاورزی قیمت دام زنده باید در حدود 24 هزار تومان باشد اما افزایش نرخ ارز سبب شد قاچاق دام زنده تا 44 هزار تومان در هر کیلو افزایش قیمت یابد.

به گفته این مقام مسئول تدابیری جدی برای مبارزه با قاچاق اندیشیده شده است.

وی در باره قیمت گوشت در طرح جدید گفت: قیمت گوشت در این طرح تغییر می‌کند و نرخ‌ها به زودی اعلام می‌شود.

 مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت همچنین درباره عرضه گوشت از طریق اینترنت گفت: چنین موردی مصوبه ستاد تنظیم بازار نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار